Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 1448 ggr
Chamy
0

Dina hårtips

Dela med dig av dina bästa hårtips, och få några nya i uybyte ;)

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Chamy
0

Några droppar jojobaolja i topparna varje gång håret är blött eller fuktigt. Det är det absolut lyxigaste mitt hår kan få. När håret torkar är det glansigt och mjukt. Det är som ett djupverkande naturligt leave-in Balsam!

Chamy

Magster
0

#1 Var köper man det?

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Chamy
0

Hälsokostaffärer. Bäst är kallpressad ;)

Chamy

[liljuhvit]
0

Olivolja. Olivolja och åter olivolja.

Det bästa som finns för mitt hår. Och big no till Silikoner.

Birke
0
  • Olivolja och kokosolja är de enda oljor jag provat, men bra är de :D Ska köpa jojobaolja när jag hittar det i denna lilla håla.
  • Annars feta frukter som banan och avokado och ägg.
  • Balsammetoden
  • Inte kamma/borsta när det är blött, bara i duschen med Balsam i.
  • Undvik hårfönen och plattången, då all värme sliter jättemycket (fjällskicktet öpnas vilket försämrar stråets kvalité, eller vad man ska säga).
Tofu
0

Kosten är det viktigaste vid hårhälsa.Kisel finns i gurkans skal, skala inte.Lagom med fett.Flytande vegetabiliska.Olivolja, Omega3 från fet fisk.Undvika rökning och sprit, stress.Miljögifter.Skydda håret vid solning.Sov tillräckligt.Och sist men inte minst viktigt-motionera.

beliivelove
0

jag ska försöka skriva av mig här.

Silikondroppar är ju bra. men håret får ingen luft, och  gör håret sämre så minus för de. och mot risigt hår. . de ända effektiva är att klippa av de och sluta platta de ett tag. det är faktiskt så enkelt.

sen att köpa från hälso kost, hårkontroll 199 kr. ellr silica, i en vanlig mat affär , 49 kr . för hår hud och naglar. stärker de delarna.

och att när du tvättar ur ditt hår, med Balsam gör de i kallt vann :)

Elshira
0

Mitt knep för att få ett både lättborstat och glansigt hår är pälsglans för hästar. Det jag är helt naturligt och utan silikon, Mineralolja och allt annat sådant, luktar dessutom ganska så gott  ^^

Om jag ska beskriva hur lättborstat det faktiskt blir så kan jag säga att det inte går att gå på golvet där man sprayat efter, det blir som bambi på hal is. Väldigt halt med andra ord xD Tänk bara hur det då blir med hårborsten i håret då!

Det är dessutom billigt (~120 kr för 500 ml i affärer, 150 på nätbutiker) och drygt som sjutton (jag har i 2-3 spray i mitt långa hår, har man mer så blir de för mycket - les is more!)

Det heter Canter Coat Shine (inte Mane and tail conditioner) och kan beställas från Häst och Ponny för 119 kr, annars finns de på t.ex Granngården eller "vanliga" risportbutiker oftast.

Hakuna matata!

paow
1

Mycket simpelt men tydligen bra, skölja håret i kallt vatten de sista man gör innan man klivet ut ur duschen - har dock inte provat, men kan ju knappast skada. Det sägs ska få håret att se glansigare ut, värt ett försök? :)

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

Tofu
0

Innehöll inte den rekommenderade produkten Silikon?Tyckte du berättade det på ett annat ställe i Hår??Obestämd