Hår iFokus

Hår

Etiketthårprojekt
Läst 3960 ggr
skojbruden
2010-07-08 04:03
0

Atopiker

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Heej!Jag tonade mitt hår svart i vintras och är nu brunet och nu så hade jag tänkt bli blond typ ljusblond.Men jag är atopiker och kan inte bleka håret!Därför söker jag andra sätt på att bli blond.

Har redan testat citron och honung.Ska testa rabarberrot snart.Fler knep??

Nån annan atopiker här som har haft samma problem??

LinaIsabell
2010-07-08 04:16
0

Tror att det inte kommer att lyckas att få håret ljusblont från att vara brunett utan att bleka.

Citron och honung i all ära, men att det ska bleka så mycket att alla röda/oranga pigment ska försvinna… Jag vet inte.

Birke
2010-07-08 11:55
0

Med rabarberrot kan du nog inte få den ljusare, det ger mer varmare toner till håret har jag får mig.

Vad är det en atopiker inte tål mer färgen? Gå till en ekologisk hårsalong och hör vad dom har för alternativ. Dom brukar ju färga/tona med naturliga ingredienser.. :P

skojbruden
2010-07-12 00:14
0

hittade tints of nature tänkte testa på luggen frågan är väl ska jag köpa lightener kit eller nån blond färg??

LinaIsabell
2010-07-12 00:21
0

#3 Är inte bekant med märket, men lightener kit skulle jag ta. Man kan inte färga håret blont (kanske till viss grad med naturlig hårfärg osv men i regel inte), så en färg tror jag inte fungerar. Det är nog mest för ljusa hår som vill ha en annan blond nyans.