maximal volym
Några tips om hur man får hår med mycket volym, liksom stort hår som ser bra ut utan att behöva köpa massa produkter. Gärna något man möjligtvis har hemma.
Skulle behöva snabba svar.

Föna håret upp och ned. Det ger riktig volym ^^
Men håller det? xD
Mitt hår blir gärna platt och tråkigt ..

Klart det lägger sig lite efter ett tag, men du kan tuppera och spraya lite också :P
Mousse!
Helena
Mousse?
då blir mitt hår krulligt.
Bara att tuppera å ha i en bra hårspray i, och sen själcklart hårföna innan hårsprayen torkar låt sprayen torka med hjälp av fönen :).
dust it, dust it och.. dust it. helt jävla underbar produkt kan jag lova. Uh<3 Problemet är bara att om man har väldigt långt hår så kan man behöva sitta och puffa upp håret med jämna mellanrum bara för att håret är tungt, men har man uppklippt hår så är dust it fan den ultimata produkten att använda för volym :) de kan vara lite jobbigt att få ur det ur håret om man använder mycket av det, men jag har aldrig direkt stört mig på det :P … ett stort minus är dock att de är så jävla dyrt..
#7 vad är det för något? (a)
och kostar hur mycket?

Jag brukar ta saltvatten (bara att blanda salt och vatten) och krama i håret! :)
# 8 , för mig så kostade de 179 att köpa en burk nu bara för ett tag sedan, men det är olika ifrån butik till butik. Dem flesta brukar ha sk. driver för dust it och då kostar en burk 139. Kolla hos närmsta frisör elr liknande som finns i närheten :)
#9, saltvatten spray brukade jag också använda förut, älskar looken man får när man har de i håret, ser lix lite sådär beach ut haha :D
Dust It för 114kr(med frakt) finns på den här sidan
#9 alltså inte blöta ner håret i.
Förklara gärna.. är väldigt seg ang. hårgrejjer.
Och de här dust it hur använder man det?
Jag kör med att använda en volym mousse i blött hår, fönar det upp och ner ordentligt, och sen är det tillräckligt med volym i hela håret för mig ^^ Så plattar jag ex. luggen efteråt.
Om det inte håller kör jag med volummaster i hårbotten, tuperar och sprayar lite :) Om man vill ha ännu mer volym går ju Dust it. Har allt men brukar inte använda allt samtidigt. Tycker heller inte Dust it är så jätte bra. Men det är bara för jag inte har spec. uppklippt hår, om man har rakt, uppklippt hår funkar det nog super ^^
Dust it är typ ett vitt pulver man häller i hårbotten och masserar in och så blir det volym ^^ Om man tar för mkt känns det lite flettigt och nästan kletigt :P Så man tar bara ytterst lite. Sen kan man ju tupera lite på det åh.
#13 Okej!
Tyvärr så kan jag nog inte använda volym mousse i blött hår med tanke på att jag har permanentat tidigare och finns vissa lockar kvar som ser hemska ut. Så.. måste plattas om man inte vill se ut som ett troll.
Vet inte allt vad man ska göra utav sitt hår.. hatar det verkligen.

#9 Funkar det :O ?

Jag älskar volym! Mitt hår är väldigt långt och tungt så jag har väldigt svårt att få upp det, men jag brukar först "böja" underhåret med en plattång (precis vid hårbotten) och sedan hälla på (det obligatoriska) Dust It, fluffa upp och spraya. När jag gjort det i några sektioner släpper jag ned resten av håret och vips så har jag en hållbar volym :)
Det är också väldigt bra att spraya håret när man har huvudet upp och ned, och saltvatten ger mycket volym men gör att håret ser extremt matt och slitet ut.

Mina mirakelprodukter är dust it, kam att tupera med och en bra hårspray.
Mvh Ellenfyrkant

Jag har en mousse som är jättebra, den heter Loreal HotVolume, vilket betyder att du ska föna det när du lagt i moussen. Annars brukar jag bara föna, och fluffa till det. jag har en vana att gå omkring coh fluffa håret, alla klagar på det, haha :P Men prova och se vad som funkar för dig, du har ju fått massor med bra förslag!
#18 Den brukar jag också ha! Skit bra verkligen :)