Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 4097 ggr
Buuc
0

Frisyren = musikstil?

Sitter och lyssnar på musik, och funderar på detta med mohawken (och för er som inte vet så menar jag att jag vill/ska skaffa mohawk). Eftersom jag har börjat lyssna på typ, hårdrock nu så förstår jag väl att vissa tycker det är "normalt" om jag skaffar mohawk för att beskriva min "stil". Tänker att folk aldrig skulle kunna gissa att jag lyssnar på hårdrock, eftersom jag har en lite "vanlig" lite funky frisyr, som börjar bli allt vanligare och tråkigare. Dessutom klär jag mig ganska normalt också.

Tycker ni det är viktigt att "uttrycka" sin stil i kläder och framför allt, frisyren? Brukar ni döma folk efter frisyren, alltså, om ni t.ex. ser en tjej med dreadlocks, förväntar ni er att hon gillar t.ex. Raggae?

Nåt som diskuterats länge. :)

Alex
0

Nja, jag ser nog inte så mycket samband med hår och musikstil. Snarare personlighet. För det tycker jag nog ofta kan synas på håret. Flört

Sen så visst, kan väl vissa frisyrer kopplas ihop med viss musikstil, om kläderna säger detsamma. Som att tuppkam är nåt man oftast ser på punkare. Men som sagt, då ska ju kläderna säga punk också.

Mohawk kan jag dock inte påstå att jag kopplar ihop med hårdrock.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

JMax
0

Ja tycker mer att håret utrycker personlighet, hårdrockare har jag inte kopplat med mohawk. Långhåriga killar är mer hårdrockare för mig, tjejjer vet jag inte riktgt…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Telefonkontakt
0

jag ser mer samband ihop med hår och kläder vilket kan leda till musikstil.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Buuc
0

#2 Joo, mohawks är väl mer punk.. :]

Tavar
0

Tycker som de andra :P Har en kompis som har tuppkam och byggarkläder, han lyssnar mest på industri. Sen så kommer jag, rosa-rött hår med vit skjorta och lila kjol och jag lyssnar mest på 70- till 80-talsrock o Alphaville Oskyldig

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

TereseE
0

Hmm… Jag vet inte? Själv har jag pojkkort rufs/mohawk och lyssnar mest på hårdrock.

Emmsa
0

Jo det är nog så att man ibland försöker "para" ihop frisyren med musikstilen….det är sällan det går att ta miste på Emo kidsen lixom *ler brett*

Själv är jag som #6 jag har en mohawk liknande frilla och här e d bara metal/hårdrock som ljuder från högtalarna Cool

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

niffen
0

Jag själv lyssnar helst på rock, lyssnar mycket på Bandit - radiokanalen, men det syns inte ett dugg på mitt utseende öht, tror jag.

Men håret är lite av en grupptryckssak, killar ska ha lite halvlångt(halvlångt för killar, nästan en decimeter) rufsigt med massa vax i, och tjejer ska ha långt, platt volymigt hår i min ålder(jag är 15).

Jag tycker att det är skönt att inte vara som alla andra, och jag gillar att det är folk som sticker ut.
Förstå hur tråkigt det skulle vara om alla såg likadana ut i håret! Skrattande

Tavar
0

#8 Håller med ;) förestäler man sig sina föräldrar i dom håren så brukar man kunna få sig ett skratt och inser hur tråkiga de kan vara!

Emmsa
0

#8 Sant!

Sen så kan jag ju tycka att man inte ska vara så feg för förändringar heller…det är ju "bara" hår, det växer ut Skrattande

Man ska inte dö nyfiken lixom Flört

Angelclaw
0

Nja det är inte så viktigt för mig att visa att jag lyssnar på hårdrock :P

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Duracells-Gerbiler
0

Om jag ska vara ärligt så brukar jag väl döma folk efter frisyren och kläderna. 
Själv har jag långt hår med lugg, är mörkblond, och lyssnar på RnB.

#10 Bara? Haha, jag började nästan gråta en gång då min lugg blev lite sned :P

Alex
0

Vi kanske skulle starta en tråd, "Gissa min musikstil", så får man lägga in en bild på sin frisyr och så får folk gissa. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Emmsa
0

#13 Good one! Skrattande

trollabolla
0

Jag är hårdrockare, blont hår ner till axlarna. Inte så jäkla hårdrock… ;)

Emmsa
0

#12 Ajfan, ja sånt kanske inte e så jefvla kul om man förväntat sig någe annat….men det finns ju sjysst kepsar Flört

#15 Du är en smygande fis working under cover Tungan ute

Idag är det nog rätt svårt att avgöra vad någon lyssnar på. En långhårig människa kan lika gärna vara ett fan av klassisk musik eller en människa med dreads kanske är inne på hip hop lixom. Men det är rätt kul att spekulera i vad folk lyssnar på.

Stötte på en snubbe med stans gaddningar värsta skägget och låååångt hår en gång….jag höll på att dö i kramper av skratt när han berätta (ärligt och sanningsenligt!) att han va stort fan av Lasse Stefanz….ibland är det inte alltid som man tror Cool

Tavar
0

#16 Har varit med om linkande med, gick en kille i samma skola som jag förut. Han hade en sån där sidoslickning där halva huvudet är rakat, det första jag kom och tänka på var typ metal men egentligen lyssnar han mest på klassiskt som mozart :P

Angelclaw
0

Jag ser nog ut som en dansbandstjej egentligen ;) Eller kanske inte, jag har mycket döskalle-grejjer, antingen i öron eller på kläder eller skor.. sällan jag är helt utan.

Tjejer som gillar hårdrock, finns väl egentligen ingen direkt frisyr som sådana har :P

//Tess

Sajtvärd på Motor

Emmsa
0

#18 hahaha är du oxå döskallefierad! Me too! Döskallar å maltezerkors *S*

De flesta hårdrockande töser samlar väl på sitt hår skulle jag tro…ju länge dessto bättre enligt vissa. Jag försökte, men kom på att jag inte sköter om det så vad är då vitsen med att ha det mena jag på, eftersom jag bara gömde det i en keps eller tofsar *S* Dessutom såg jag ut som Svinto….damn u curls!

Tavar
0

#19 Många hårrockartöser, så som jag själv, försöker dock hålla håret kort :P

Angelclaw
0

#18 Haha joo fast maltezerkorsen sparar jag till sommar och bilträffar ;) Men döskallar är det jämt :P

Du får platta det ;) Mitt hår är för långt och tungt för att de små krusen jag har till lockar ska hålla sig.

//Tess

Sajtvärd på Motor

trollabolla
0

#16 Min fd har hår ner till rumpan, och han lyssnar knappt på hårdrock alls. :D

Emmsa
0

Att platta heeela tiden sliter dessvärre…men jag trivs ganska så bra i min mohawk, ska bara se till att trissa luggen till att växa ut lite till igen Glad

#22 Ja se där….det slår olika tur är väl det! Flört

Tavar
0

#22 Långt hår är så snyggt på killar *drägglar* men min pojkvän sköter aldrig sitt så det ser inte så där överdrivet bra ut  Obestämd

Moctezuma
0

Jag lyssnar på metal och har helt enkelt den klassiska frisyren: långt hår. Inom metal finns det ju en massa genrer och när jag går på metalfestival kan jag ofta gissa mig till vem som lyssnar på vad, eller åtminstone ditåt. Själv låter jag helt enkelt bara håret växa som det vill, eftersom det passar in på både thrash och folk metal i och med att det är tjockt och aningen självvågigt :) Dock är det kanske inte en direkt kvinnlig frisyr (med mina 183 cm kan man lätt missta mig för en pojke om man ser mig bakifrån), vet ingen egentlig "typisk" frisyr för metal ladies. Vikitgast är väl att ha en frisyr man trivs med. Själv trivs jag med att det syns vilken sorts musik jag lyssnar på och klär mig så gott som dagligen så att alla ska se det.