Slitet hår
Hej!
Jag har klippt mig hos frisör 2 gånger i mitt liv, båda gångerna blev totalt hemskt. Vågade inte gå ut på veckor. Efter det låter jag ingen klippa eller färga mitt hår. Och mitt hår har inte varit slitet sen ja jag kan inte ens minnas. Jag har alltid haft svart hår (färgat) men tänkte försöka få blont nu för att senare låta min riktiga hårfärg komma fram som är rätt ljus. Men jag är dum med mitt hår för första gången i mitt liv(men alla gör ju misstag) så jag blev så ivrig att jag färgat 3 gånger på tre dagar och använt silverschampo. Nu är det slitet kan jag säga.Jag har hårinpackning som jag kör med nu och det hjäper väll men finns det något mer, sitter bokstavligen och gråter, jag älskar verkligen mitt hår vill inte förstöra det. Skulle jag få det ogjort så lovar jag att jag gjort det!
Så vill helst inte ha några komentarer att jag är dum som blek det mm. Utan tips nu!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
haha hej, tror du och jag sitter lite i samma sits om man säger så. jag har haft blondt hår hela förra sommaren, fram tills i vintras då jag på impuls köpte svart färg och färgade det svart igen. Jag fick nog efter typ en månad och började bleka tillbaka det till blondt igen, jadu, jag har väl blekt håret ca 9 gånger sedan januari, mitt hår blev till gummi två gånger.. så nu har jag gett upp blekningen helt eftersom jag är rädd att jag kommer tappa håret XD
Men mitt tips till dig är, sluta. Direkt. Blek inte mer (vänta minst 2-3månader innan nästa blekning) använd inget mer silvershampo utan låt bara håret vila och ta igen sig!
Jag har, eftersom mitt hår va en enda stor risbuske, slutat använda shampoo och börjat använda mig av Balsam metoden vilket har funkat jätte bra för mig. Mitt hår är inte frissigt eller lika slitet längre, det är mjukt och glansigt och det känns verkligen som att mitt hår har återfått det liv som jag blekte bort i vintras :P
Sen så är det ju såhär också att det finns mer "hårvänliga" metoder som bleker håret som du kan använda dig av istället för just blekning, jag försöker vara ute i solen så mycket som möjligt eftersom solen bleker håret riktigt mycket. Det tar tid att märka det men efter att man har varit ute i konstant sol i typ en vecka så har håret ljusnat riktigt ordentligt :) (mitt hår bleks jätte fort av solen iaf, det kanske varierar ifrån person till person? )
Du kan också toppa håret med jämna mellanrum eftersom jag misstänker att det är topparna som har tagit mest stryk av blekningen? Håret mår bra av att man tar bort det skadade håret och håret känns genast mycket finare utav att man toppar det. Använder du plattång så ah, antingen sluta med det eller sänk värmen så slits håret inte lika snabbt. Använd inte hårfön utan låt håret självtorka så mår håret bättre :)
Jag har fått sänka värmen på min plattång rejält mycket kan jag lova XD plattade håret på högsta värmen (225grader) förut, har nu sänkt till ca 75 / 80 grader för att inte skada håret :) det tar lite längre tid att platta men håret känns inte lika, vad ska man säga, frissigt efter att jag har plattat det längre.
Jag vet inte vad mer jag kan skriva för att hjälpa dig :P sluta blek och använda silvershampo, prova Balsammetoden, va ute i solen mycket, klipp bort slitna toppar, sänk värmen på platt tången och försök att inte använda hårfön :P

Klipp dän det slitna. Det finns INGENTING som kan rädda eller reparera skadat och slitet hår, vad än reklamen eller flaskorna säger.
Börja med Balsammetoden, kör olivojla i håret någon dag i veckan, du kan även blanda i Avokado i olivojlan + en matsked Balsam eller inpackning, du väljer själv - sen sitter du med det i håret ett tag - helst så länge som möjligt! :)
Sen som #2 skriver så skulle jag också råda dig till att ÅTMINSTONDE klippa topparna.
Men nu på sommaren gör det ingenting ifall du inte ser så jättesnygg ut i håret till en början (det blir vääääldigt fett av olivoljan - men det hjälper väldigt mycket!)
Sen behöver man KNAPPAST använda plattång eller hårfön (om man inte ska på fest eller nåt) nu på sommaren.
Men lycka till med ditt hår, hoppas det löser sig! :)
Emma, medarbetare på Hästfoto.
Mycket bra tips!
Nu ska vi se, jag har klippt två centimeter av håret, och dumt/bra nog färgat tillbaka till svart, ska sluta duscha med shcampo och använda Balsam och hårinpackningar. Och bara låta håret växa som innan inte klippa på några år och sen färga en gång i halvåret minst som jag gjort innan! Tack för alla tips

Måste också säga att Balsammetoden är bra - har gjort unsder för mitt hår.
#4 Du måste ha rätt produkter, annars kmr ditt hår bli hemskt äckligt! Tipsar om lockig.se, en sida som jag tog hjälp av när jag började emd Balsammetoden och produkt-letandet. Du måste även göra en "sista-schamponering".
Tack för tipset