Ekologiska frisörer?
Har ni vart hos ngn ekologisk frisör någon gång? Hur var det isåfall?
Satt och kollade runt på nätet, och hamnade plötsligt på en sida där det stog om ekologiska frisörer. Så klart blev jag nyfiken :P
Det stog ngt om ngn speciell klippning som klipptes efter hur ditt induviduella hår var så att det skulle vara lättare att sköta (då tänkte jag att det måste provas ;)). Tror det hette energiklippning eller ngt liknande. Hm..
Vet ni om det finns ngn ekologisk frisör i Nyköping? Har kollat runt men inte hittat ngt. Vill prova hah :)

Dessutom har jag kommit in i en sån där period nu när jag är mkt medveten om vad jag kletar in mig själv med för kemikalier, o då skulle ju detta passa bra :P

Ingen som vet?
Ni kanske har några tankar om detta som är intressanta att läsa då?

Har hört om ekologiska damfrisörer som färgar håret med blåbär och liknande.Tror inte att just klipptekniken har någon betydelse.Är nog bara lurendrejeri?Man varnar mycket för giftiga hårfärgningsmedel nuförtiden.Kroppen tillförs extremt mycket kemikalier nuförtiden och plötsligt blir man totalförgiftad och då' är det försent.Sen har man en bestående allergi mot en hel del i mat och miljö.

#3 Okej, tack för svaret :)
Speciell klippning har jag inte hört nåt om. Känns som att de flesta frisörer försöker klippa en frisyr man vill ha och som passar en…? 
Men det att de använder ekologiska produkter och så istället för de vanliga med kemikalier och så ska de ju göra, och det är ju enbart positivt!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jag fortsätter nog gå till min vanliga frissör :P
Jag skulle rekommendera att prova en ekologisk frisör om du tycker det låter intressant. Här är en länk till HERBIAN den idag enda riktiga utbildningen av ekologiska frisörer i Sverige:
De använder bara ekologiska produkter och gör även energiklippning mm. Det finns flera ekologiska frisörer i Sverige utbildade här, men jag vet inte om det finns någon i Nyköping.
Alla människor borde börja tänka om och sluta anvämnda så mycket farliga kemikalier i både hud- och hårvårdsprodukter, plus mat och allt annat.
Lycka till

#7 Har inte heller lyckats leta rätt på ngn i Nyköping..