hårinpackning med nektarin?
Är det någon som vet något enkelt recept på hemmagjord hårinpackning som man skulle kunna ha nektarin i? :) har bara nektarin, passionsfrukt och potatis (haha ;P ) hemma och måste fixa en hårinpackning till håret :s undrade då om någon vet någon enkel inpackning med nektarin i? :D

Nektarin är ju en citrusfrukt, o vet inte om dom har ngn bra effekt på håret :P ska googla lite.. Vad är passionsfrukt för sort av frukt? Google, here i come..

Hittade inget om nekatarin, inget om passionsfrukt heller.
Annars är äggula bra, även majonäs :P Låter äckligt, men mitt hår blir extremt glansigt om jag blandar ihop dom två :)
nektarin är väl om något en stenfrukt vad jag vet? likt en persika fast utan luddet på skalet ;P är de inte klementiner eller mandariner du syftar på? :)

#3 Oj… Jo jag syftade på dom haha. Blandade ihop :P Men hittade endå inget om nektarin, men den borde gå bra att mosa o klegga in i håret:)
jo men tänkt bara så att de inte torkar ut hårbottnen ellr liknande ;) för jag hittar inte heller nånting med nektariner i när jag googlar ><

#5 Tänk bara på agtt det kan vara sv¨rt att få ut eftersom fruktköttet är rätt så trådigt. Har nyss stått o kammat banan ur håret haha ;)
ah jo iofs :o tänkte inte på det haha XD var mest ute efter lukten och tänkte att de kanske var återfuktande elr nåt eftersom frukten är så kladdig :P
Du kanske kan testa att bara pressa ur saften och blanda i? Jag har ingen aning om vad det har för effekt på håret, men ska du ändå testa kanske det är bättre utan fruktköttet, om det främst är lukten du vill åt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Blev det ngn inpackning? Isf, av vad? Hur blev håret sen då?
har inte hunnit göra någon inpackning än tyvär, när jag inte kom på vad jag skulle blanda i så lusten försvann haha :( men när jag kommer hem på söndag tänkte jag försöka mig på det igen, om de finns nektariner hemma vill säga ;)
Jag måste ändå säga att jag är lite tveksam till att göra en inpackning av nektarin, det är en relativt syrlig frukt, och hår mår bra av ett neutralt ph-värde. Du kan ju alltid testa, men förvänta dig inte underverk.
#11 nja, har nog gett upp idén ganska mycket ändå så ;) XD