Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 2131 ggr
mongomai
1

Ett bra och billigt tips

Om ni har lockigt hår och vill ha rakt, då ska ni kleta in kokosolja i hela håret och sova med det (tvätta ur det sen på morgonen) minst en gång i veckan men gärna fler gånger och håll på så i några veckor/månader så försvinner lockarna. Håret bilr starkt och friskt med kokosolja.

Om du har rakt hår så kan du också göra detta, ditt hår blir jättelen och starkt! Skrattande

Birke
0

Lockar försvinner inte av återfettning. Kan till och med hända att håret lockar sig mer när et får mer "kraft" ;)

Annars håller jag med om att kokosolja är super för håret :)

Birke
0

Med det som kan hända är att håret blir för tungt för att orka locka sig, men tror inte att det kan få lockigt hår rakt. Jag har ju självfall vettu, och det råder inte ens bot på mitt hår ;)

Du som redan har så vacker och ganska så rakt hår tror jag säkert det kan hjälpa på, men det beror nog på håret och hur pass "lockigt" det är.

mongomai
0

#1 Hanne, mamma sa (och allt mamma säger är santTungan ute) att det hjälper mot det och kerestiena sa oxå att det hjälper. Om man lägger det i håret och sover med det så bilr det rakt faktist, asså du ska bara ha kokosolja i håret och inget annat då blir det rakt, men du ska göra det regelbundet.Det fungerade för mamma och nån av kerestienas kompis/släckting iaf. :*

Birke
0

#3 Oljor förbättrar bara kvalitén genom att återfetta, men är inget mirakelmedel för att få rakt hår. Ett hår som mår bra och får fukt, fett och allt vad det nu behöver är därimot lättare att handskas med och kan då hålla sig rakare. (Din profilbild var förresten fin).

sammy78
0

Var köper man kokosolja ?? (vill gärna prova detta tips)

Birke
0

#5 I mat affären i kyldisken, vid smöret. Silvrigt "margarin-paket", heter kokosfett. Olja i fast form, smälter vid 24c, alltså är det bara att ta det i handen eller stoppa in en bit i mikron :)

Chamy
0

#6 Bäst är ju att köpa extra virgin coconut oil eftersom den inte är raffinerad och därmed lättare glider in i håret. Vad står det på paketet du köper?

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Birke
0

#7 Står helt enkelt cocos på.