Hår iFokus

Hår

Etikett: tips-råd
Läst 3341 ggr
[MissDiss]
0

Vad ska göra med håret?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är så förbannat trött på mitt hår, det är så hopplöst. Jag vet inte vad jag ska ha för färg eller något heller. Försökte lägga i en färg från Viva som heter Rich Rose. Men det blev totalt missfärgat och urtvättat direkt. Snälla tips på vad jag ska göra / vad jag skulle passa i?

Vi har inte världens bästa ekonomi heller så att gå till frissan och färga är så gått som uteslutet…

Blir så trött på när folk kommer och säger att "det är fint som det är" för nej det är det inte!!!!!

Bild som togs förra helgen tror jag.

sandraxea
0

köp en mörkare röd färg på tex ica.. från schwartskopft brilliance. den är skitfin. (om du vill fortsätta vara röd)

[MissDiss]
0

Grejen är den att det är känns så smart att färga nytt på detta, för det är så satans ojämt nu, så det skulle bli ännu sämre då. 

Just nu sitter jag och funderar på att färga håret svart igen..

sandraxea
0

ja, fast om du ber någon om hjälp, och väljer en mörkare färg, så bör det täcka bättre, och inte bli så flammigt. jag kan hjälpa med sånt med ;)

[MissDiss]
0

#3 Inte gjord av pengar tyvär.. "/

sandraxea
0

men en kompis eller förälder behöver ju inte ta betalt för att hjälpa dig färga håret?

[MissDiss]
0

Nej jag vet, men mamma får det att bli minst lika misslyckat som jag så jag gör det bättre själv ärligt talat.

Alex
0

Antingen en mörkare röd färg, om du vill vara röd. Brun skulle nog kunna bli kanon, det gör oftast inget om det blir lite skiftningar i brun färg heller, tvärtom kan det ge det mer liv. Annars, som du säger, fungerar ju alltid svart. Men det är ju lite trist om du vill göra något annat sen…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[MissDiss]
0

Jo, för svart har jag haft väldigt länge. Och ja, varje gång jag har ändrat, så har det bara blivit misslyckat och då har jag gått tillbaka till svart igen..

Alex
0

#8 Kanske kan vara värt att prova mörkare röd eller brun först nu då, och se hur det blir? Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[MissDiss]
0

#9 Jag har haft brunt och jag trivs inte i det. Mörkröd kommer inte på tal xD

sandraxea
0

då finns det ju inte så många alternativ kvar. ;P
köp en extremtoning då, i exempelvis orange?
dessa från tex stargazer eller Directions upplever jag som ganska självutjämnande.
och eftersom det är en toning kan man ju enkelt smeta i mer där det behövs… skadar ju inte håret lika mkt som en färgning.

Alex
0

Brunt behöver ju inte betyda "vanlig" brun. Du kan ju ha precis vilken nyans som helst… Brunröd, brunlila (har jag själv haft) eller vad tusan som helst… Så kan du ju själv styra över hur mycket brunt resp. annan färg det ska vara. Flört Ett annat alternativ är ju slingor, kan du ju göra i massa olika färger…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[MissDiss]
0

Jag var och köpte svart hårfärg idag, jag fick för mig att prova beställa hem hårförlängning, och de var extra pris nu, så jag går över till svart idag och sen får vi se vad som händer ^^

Mamma blev dock inte glad över färgvalet xD

Denna kommentar har tagits bort.
[MissDiss]
0

Nu har jag varit och färgat håret svart, tror faktiskt det blev jämt för en gångs skull också ^^'

Alex
0

Så bra då. Glad Får vi hoppas du vill ha svart ett tag till nu. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[MissDiss]
0

Haha ja, det är den enda färgen jag gillat hittills ^^

[MissDiss]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser det ut nu :)

[Effan]
0

#18 Mycket finare! : ) Svart passar dig!

[MissDiss]
0

Tack :D

Chiquitaa
0

varför bleker du inte håret då ? x)

[MissDiss]
0

Ekonomin håller inte.. "/

Jlin
0

Om jag vore du skulle jag gå till en frisör och be dom klippa en kort och tuff frisyr och sen låta håret vila från Färger, värmeverktyg, stylingprodukter m.m ett bra tag! :)

[MissDiss]
0

#23 Jag skaffade hårförläning för att jag ville ha långt hår, då går jag absolut inte och klipper kort. Den tabben har jag gjort en gång och ångrat mig som f*n.

MajaaR
0

#24 Men grejen är ju att det sliter jättemycket på håret att färga hela tiden, då är det bättre att klippa bort allt det slitna och sedan låta håret växa ut.

[MissDiss]
0

#25 Som om jag inte vet det efter flera års tid av färgning. Mitt hår blir inte så mycket slitet av det. Mamma och jag har typ "hästman" till hår. Blekte det sju gånger på rad med egen färg direkt från svart utan att det blev så värst slitet så. Frisören sa att det inte behövdes ta bort så mycket och tyckte inte det var någon fara med att jag fortsatte färga.

MajaaR
0

#26 Ditt hår ser dock ganska slitet ut på den första bilden..

[MissDiss]
0

#27 Det var innan jag klippte mig… Det är en äldre bild. Har klippt mig två - tre gånger efter det där och frågat frissan om det är mycket slitet. Det är bara topparna, har uppklippt och ganska fluffigt hår, som får hela håret att se slitet ut.