Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 4257 ggr
peetra
2010-06-05 00:09
0

Lockigt hår!

jag vill ha skruvlockar på studenten men vet inte hur jag får dem bra snygga och hållbara någon sm har tips? :)

Cazzos
2010-06-06 00:32
0

Jag brukar göra mina lockar utan att använda Locktång, jättebra resultat.

Jag tvättar håret dagen innan jag ska ha lockarna och borstar det medan det är blött (vissa säger att det inte är bra men jag gör det iallafall), sedan knyter jag upp dem i "kinespuffar".

Ju mer hår du har, desto lockigare blir lockarna.

Du tar ett parti med hår och snurrar det ganska tajt så den börjar vika ihop sig när du snurrat flera varv. Sen gör du den till en kanelbulle mot huvudet och knyter fast roten med en hårsnodd.

Du kan ta bort hårsnoddarna och dra igenom lockarna under tiden som du är på väg till studentfesten och spraya på hårspray eller mousse.

Vet inte riktigt om det är den sorts lock som du vill ha men det är bra för håret iallfall (ingen värme dvs) Glad

mongomai
2010-06-07 19:12
0

det var ett jättebra tips tycker jag :D

hur stora hår partier ska man ta till en kinespuff? en sjättedel eller åttondel eller en tiondel eller ska man bara ta lite av håret hur som helst?

Alex
2010-06-07 21:20
0

Annars är ju spolar ett bra och hållbart alternativ. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Cazzos
2010-06-07 22:46
0

#2 Dela upp håret i tre delar.. kan skicka en videolänk på hur man gör lockarna och kinespuffarna istället.

Lockarna: Klicka här

Hur man gör "kinespuffar": Klicka här

Hon berättar vad man borde använda för hårprodukter, men det är förstås upp till dig vad du vill använda för hårspray osv. Lycka till Glad

Cazzos
2010-06-07 22:46
0

PS: Hon pratar ganska mycket så du kan spola fram på "kinespuff-videon"

mongomai
2010-06-09 00:08
0

#5 hihih.. okej tack så mycker för tipset och länken ^^

yoanna
2010-06-09 12:42
0

Sådär gör jag nästan också, fast har först i mousse och sen gör jag en stor knut på huvudet när jag ska sova. Sen när jag vaknar på morgonen tar jag å spreyar knuten, låter den vara ett tag, sen släpper jag ut håret sen e de klart ^^.

Cazzos
2010-06-09 17:56
0

#6 Varsågod Glad