Ett bra tipps på bredtandad kam
Jag har förgäves försökt få tag på en tillräckligt gles bredtandad kam, men jag hittar INGENSTANS!
Funderade om jag kunde då göra en egen på nått sätt.
Kom på att jag har 2 "bredtandade" kammar. (Som inte är så jättebredtandad som jag vill ha det)
Men iallafall så bröt jag av varannan tand i ena kammen och klippte till lite i botten där det blev lite ojämnt och vasst.
Fungerar ricktigt bra. Skulle bara behöva fila ner mer på nå sätt, men det duger än så länge =)
Jag köpte en jättebra bredtandad kam på ett apotek för ett tag sig, ser precis ut som din gör efter dina 'modifieringar' ;]

gjorde du?! min andra kam köpte jag me från apoteket, men den var inte så gles. var de längesedan?
Hm, nä, inte särskilt längesedan, men jag såg att den fortfarande fanns för några veckor sen. :3
Är en bredtandad kam bättre än en vanlig? :)
medarbetare på allergier.ifokus .
Annars finns det bredtandade kammar i trä på Body shop för dryga femtiolappen, om man inte vill modifiera det vill säga.

men är dom lika glesa?? Jag hittar ingenstans i stan..
De är tillräckligt glesa för mig i alla fall. Du kan ju kolla upp dem och se om det passar dig.

Hitta den kammen idag så jag slog till =) Har ju inte så långt hår men hoppas den inte sliter så mycket på håret.
Kammen i sig är jättebra, sen är det ju upp till dig hur du kammar ditt hår. =) Lycka till
Vad ger en bredtandad kam för effekt på håret?
#11 Det är skonsammare att kamma med, eftersom det inte kammar överallt i håret, om man säger så. Så väldigt bra till att reda ut håret lite med, framför allt när det är blött, eftersom det är mer skört då.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

ja, jag har ett helt annat hår nu. Jag använder inte ens handduken till att tork håret utan klämmer bara ut allt överflödigt vatten med händerna och kammer igenom med kammen och låter självtorka. Helt underbart silkeslent hår utan nå som helst friss!! =)