Från platina till blond?
En blond färg/toning i den nyans du vill ha.
Färg då alltså, inte blekning! Är du osäker själv så är det ju en bra idé att gå till en frisör.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#2 Ja, det beror självklart på vilken färg du har nu och vad det är för färg du tänker ha i. Är det något med lite brunton och du har blekt bort alla röda pigment i ditt hår så är det stor risk att det blir grönt. För att det ska kunna bli brunt så krävs rött pigment nämligen. Så det gör det svårt att tona/färga en mörkare blond själv, för du måste se till att du får rött pigment till håret på något sätt om du ska ha i en färg med minsta lilla brunt i (och det är ju inte heller det enklaste att veta vilka Färger som har det). Så det är ju att antingen hitta en färg som redan har det, eller tona lite rött själv först, vilket dock gör att du riskerar att få rött hår istället för blont, då rött sätter sig rejält och är svårt att färga över.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Hittade en förpackning med färg i skåpet. Schwarzkopf. Vågar jag använda den tror ni? Vad händer om man inte blir nöjd med första försöket och köper samma produkt och nyans igen och färgar om? Blir det närmare och närmare det man är ute efter, eller blir det bara tok?
#4 Får bara upp error på den länken. Men hur det blir om man färgar igen beror ju helt på vad du använder för färg samt anledningen till varför det blev fel/du inte blev nöjd. Var det för att det inte blev tillräckligt mörkt så ja, då kan det hjälpa med en till färg. Var det dock för att det blev fel nyans, missfärgat eller liknande, ja då är ju risken att man bara gör det värre med samma färg.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#5 Mäh, igår när jag provade länken så fick jag upp den. Idag funkar den inte.
Det jag tror kommer att hända är att det kanske inte kommer att bli tillräckligt mörkt, men om jag går på en mörkare färg så blir det för mörkt. Det är Naturligt blond som jag försökte länka till. Gör ett nytt försök att länka ikväll.

Från datorn hemma gick det bra att få upp länken. På jobbet funkade det inte
Det jag har hemma är New Schwarzkopf essential color. Permanent- 0% Ammonia. 208 Naturblond.
Om det blir missfärgat (grå-grönt), går det att färga i mörkare nyanser tills det gröna försvinner, eller måste man avfärga det före? Förstår att det kan sluta med att jag kanske inte längre kommer att vara blondin innan det är klart.
Om du använder färg med rött i kan du få bort det gröna.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Så bra! 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

. Ringde till tillverkaren av färgen och hon sa att utgångsfärgen var för blond.