Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 6488 ggr
Mia
0

Från långt till kort hår

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag hade långt hår innan och fick en impuls av att jag skulle klippa en sidecut. Tog med mig en bild till min frisör, hon tyckte att jag isånnafall skulle ha det på båda sidor annars skulle det se lite skumt ut - jag gick med på det för det lät som en bra idé. Håret blev jättekort, när jag satt där i frisörstolen kändes det rätt coolt men nu när jagkom hem så vill jag nästan bara gråta!! Tycker jag ser ut som en pojke och enormt ful.. usch!

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Mia
0

:(

Birke
0

Jag tkr det är fint med korta hår :)

Alex
0

Frisören visste alltså inte vad en sidecut var?

Visade du en bild och det inte är ett dugg likt (om du alltså visade en bild på en rakad sidecut) så kan du ju gå tillbaka och begära pengarna tillbaka.

Annars tycker jag att du kan ge det några dagar, för jag tycker det ser snyggt ut och eftersom det är en så stor förändring kan det ta lite tid att vänja sig. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Mia
0

#2, jo på andra! haha ;P

#3, jag hade med mig en bild och förklarade att jag ville ha den här sidecuten och hon började förklara att det skulel se dumt ut på mig om jag bara hade kort på ena sidan osvosv så jag lyssnade.. det dumma är att den här frisören kännermin mamma sedan jag var liten, så därför får vi allt gratis..

men just idag tycker jag att det ser lite bättre ut men ändå inte, konstigt det där, känns som att allt ens självförtroende försvann med håret, haha.

Här är en bild framifrån från idag :)

Alex
0

#4 Ja okej, då är det ju lite svårt kanske. Men jag står fast vid att det var riktigt snyggt! Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Birke
0

#4Tkr det passade dig. Det kanske bara är att du är van vid att se dig i långt hår som du tkr det ser knäppt ut :)

regskylt
0

Jag tycker att det var jättefint. Vad var det för bild du visade? Jag tycker inte riktigt att det ser ut som sidecut på dig, men jättefint ialla fall

Jag har sidecuts, rakade sådanna.. De ser ut såhär.  Har på båda sidorna men här överkammning så bara ena syns..

Mia
0

#5, tack så jättemkt!

#6, tack :) ja, det är det säkert :p jag har aldrig haft kort så :)

#7, tack! Det var en bild på en sidecut, men min frisör förstod inte alls, hon tyckte att det skulle vara en mening med frisyren och liknande. Sen tyckte hon att jag skulle vara kort på båda sidorna, så det hela blev ganska konstigt. Men just nu är jag väl hyffsat nöjd, det är ju en jättestor förändring för mig så det är väl drf jag är lite sådär med det hela :P

Mia
0

färgade håret idag, måste säga att det ser bättre ut nu :)

drutten2
0

Tyckte att det blev riktigt fint, och färgen piffade verkligen upp. Skrattande

Alex
0

Kanonsnyggt med nya färgen! Den passade du verkligen i. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Mia
0

tack alla! det känns mycket bättre :)