Hår iFokus

Hår

Etikettköp-sälj
Läst 6856 ggr
PaaatyPalm
0

Bästa löshåret ? Var ?

Då mitt löshår börjar bli litte "slitet" så skulle jag behöva nytt. Någon som vet någon som har bra löshår till bra pris? Jag kommer vara långt ifrån miljonär denna sommaren tyvärr.Eller det kanske är någon här som har ?

Bwt så har jag blont hår.

Är detta något ? http://www.rapunzelofsweden.se/1/sv/nail-hair-startpaket/startbox-100-nailhair,-60-50cm.php
Eller detta ?
http://www.rapunzelofsweden.se/1/sv/stickhair-startpaket/startbox-100-stickhair,-60.php

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Strumpa
0

Det allra bästa håret som finns på marknaden iaf i Sverige är SoCap äkta remyhår. Goicciani säljer SoCap till exempel.

Rapunzels hår är helt okej dock….bara långt ifrån lika bra som SoCap :)

(Annat hår från t.ex Fannyhair och såna sidor är en helt annan kategori av löshår; det är superdålig kvalitet verkligen. Men allt beror ju på vad man har för krav :))

Stickhair är till för microringar, vilket sliter onödigt mycket på håret. Om du ska köpa, köp nailhair så du kan värma fast dem med värmetång.

En annan sak också, hur bra löshåret är beror också på procenten keratinvax i "vaxpluttarna", dvs fästena. Ju hårdare fästen; desto hållbarare slingor. Många "billigare" slingor har mest lim och en låg procent keratinvax i fästena, och då trillar slingorna av fortare.

Just med blont hår så är det extra viktigt att köpa fint hår tycker jag, ofta är de mest preparerade och blekta, pga att mycket av håret som säljs är indiskt eller asiatiskt på något sätt, och där är nästan allt hår mörkt naturligt. Ju ljusare slingor - desto mer preparerat är det för att se fint ut och kännas bra. Därför är det svårt att färga blont löshår t.ex.

Lycka till :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

mandariiin
0

tycker att Strumpa har fåt tmed mycket vettig info i sitt inlägg. :)

mycket beror på hur mycket pengar du vill lägga ut på håret och vilken metod du ska anväda dej utav? (microringar sliter inte mycket på håret som Strumpa skrev däremot.)

PaaatyPalm
0

#1 tack för allt skrivet ^^
#2 alltså jag har inte sådär jätte mycket :P , men runt 1000 högst tror jag :P

20 årig djurgalen moder* 

PaaatyPalm
0

Jag googlade socap och hittade detta, är det något man borde satsa på :P ? Förlåt om jag är helt dryg xD. haha. men kan typ inte så mycket om sånt här :P
http://www.exclusivehair.se/gallery3_58.html

20 årig djurgalen moder* 

Strumpa
0

#4 Har aldrig beställt från den sidan, så det kan jag tyvärr inte svara på :) Dock kan jag säga att eftersom det är hela 1g/slinga (många löshår är 0,5-0,8 g) så räcker kanske 75 st slingor, dvs 3 paket. Det beror lite på ditt egna hår, om det är tjockt eller tunt, mer styvt eller mer "mjukt" (tunna hårstrån). Såg att det t.ex kostade 395 för 25 st, det blir 1185 för 3 paket.

Men jag vet inte, det bästa är ju egentligen att köpa det hos en återförsäljare, t.ex en frisör. Bor du t.ex i Stockholm finns det många olika salonger att välja på.

Annars finns ju clips! T.ex detta från Rapunzel :) Jag har beställt där flera ggr och de är pålitliga.

/Sanna

mandariiin
0

det behövs mer än 72st slingor. vilken metod ska du använde dej utav????

zuperzita
0

Jag har bara vänner som köper i typ stockholm hos utlänningar. Eller från KD

Royalz
1

Rapunzel går inte att lita på :/ Jag beställde vågigt blont hår och fick hem brunt rakt hår :S Så jag lämnade tillbaka det och så sa jag att jag ville ha det blonda vågiga håret som visas på bilen. Då svarar hon att håret inte alla är vågigt som på bilden utan rakt :S

Strumpa
0

#6 Det beror ju alldeles på hur tjocka slingor det är och vad man har för frisyr och önskemål..

#8 Oj, vad drygt :(

/Sanna

Ellenfyrkant
0

Men hur många slingor behöver man till en hårförlägning då ? För att få håret längre, inte enbart tjockare. Tyckte inte det framkom något bra svar på den frågan. Glad

Mvh Ellenfyrkant

mandariiin
0

#10 det beror på hur tjockt och långt ditt egna hår är. så från 100-200slingor.

kinge-n
0

råkade bara snubbla in på den här tråden, visserligen är den rätt gammal. men vill bara påpeka att jag använde 65 slingor, och det vart skit bra, då jag tunnat ut mitt hår kraftigt eftersom jag egentligen har så jävla tjockt hår. och så är rapunzel rent ut sagt skit. jag har beställt löshår där 2 gånger och dom är lika dåliga som happy hair. jag bsetäller alltid äkta hår i remy, men det tar 1 vecka sen är det redan slitet och jag det tar inte länge efter det innan det trasslar ihop sig så det ser ut som dreads. har även fått fel nyans alla gånger. tajmahal i stockholm är riktigt bra däremot.