Kan inte göra lockar
Jag skulle vara med på en modevisning och det var tänkt att jag skulle ha "glammiga lockar". Vanligtvis gör man ju idag enkla lockar med plattången och det var precis detta stylisterna tänkte göra på mig.
Vi skulle komma helt nytvättade i håret (dvs inga styligprodukter etc) vilket jag givetvis inte hade.
Men hur de än försökte, även med de runda locktängerna så förblev mitt hår helt spikrakt… Någon som vet vad detta kan bero på?
Jag har själv haft funderingar på att köpa en plattång för att kunna göra just detta, men nu blev man ju lite funersam (så jag inte springer och köper något i onödan) 
I en annan tråd nämnde jag ang. att använda ånga och en sådan Locktång har jag hemma som jag vet fungerar till att göra korkskruvar.
Hjälp mottages tacksamt!
Hakuna matata!
Mitt hår blir inte heller lockigt hur jag än gör, kanske kan få nå tips av er också :)
Jag kan tillägga att det inte blev ens en liten "krull" längst ner utan det var HELT rakt xD
Hakuna matata!
Mitt mä :(
Hur är håret klippt? långt eller kort? äre tunna eller tjocka hårstrån?
Jag har för mig att tjockare hårstrån och ganska kort hår brukar va svårare att få lockigt? Dock vet jag inte riktigt hur man ska göra :) hoppas nån som Vet kan svara! :D
// Michis
Jag är blond och har därmed också ett ganska fint hår. Inte som silkestådar, men inte grova heller :) Det är relativt tjockt för att vara blond även där "Normal" tjocklek.
Klippningen är bara att jag spar det så mycket jag kan och toppar det när det behövs (har ungefär halvvägs ner på brösten).
Hakuna matata!
Hur länge lockar ni?
Alltså hur långt tid sitter håret ''i platt/locktången'' ?
Kanske prova en riktig Locktång,
vissa hår vill ibland inte funka med plattångar ;)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Intressant, men vissa hår vill väl kanske helt enkelt inte locka sig. Vad det beror på vet jag dock inte. Hade vart intressant att få veta om det blev samma resultat med spolar dock, ifall det har med just vämetänger att göra, som håret inte vill jobba med, eller om det helt enkelt inte kan locka sig…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#8 Har jag haft flätor i över natten utan att det varit fuktigt så är det svaga vågor in på halva dagen. Har jag somnat med vått hår i fläta så sitter det dock i ganska så tydliga vågor i hela dagen. Så spolar i vått hår borde väll egentligen fungera, men tar alldeles för lång tid för mig xD
Hakuna matata!
#10 Haha men det blir ett bättre och mer hållbart resultat än med värmetång. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#11 Men jag skulle behöva gå med dem en hel dag för att de skulle torka x3
Aja jag ska till en vanlig frisör (de som var stylister var bara som gick i gymnasiet) inför avslutningsbalen i slutet av maj… Peppar peppar att det fungerar med hennes grejer :P Får väll ta med min egen Locktång i nödfall haha
Hakuna matata!
#12 du kan ju ha spolar och sen blåsa med en hårtork? =)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
#12 En bra frisör bör fixa balfrisyren med spolar, då det som sagt håller sig bättre och längre. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#12 Haha ja det är sant xD
#14 Har aldrig sett någon frissör använda sig av spolar mer än vid permanentning >.< Den frissören jag beställt tid hos (som är "känd" för att vara bra häromkring) hade i.af tänkt göra det med en plattång :P Men jag får väll förvarna henne istället då :)
Hakuna matata!
#15 Ja, det beror väl lite på vad för frisyr du är ute efter, men vill du att lockarna ska hålla sig hela kvällen bör du välja spolar.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#16 Hon sa att "en bra frissyr håller hela dagen" (då jag aksnke skulle behöva påbörja frissyren ca 6 timmar innan jag åker) så det skulle tydligen gå bra i.af.
Men går det att göra lockar direkt så får det väll vara så, annars tar vi spolar :)
Hakuna matata!