Klippa och hårförlängning?
Hej!
Har nu i många år velat ha långt hår och försökt odla ut, men då jag har självlockigt och hår ungefär till axlarna, knappt, så måste jag varje dag platta det och därmed slits håret otroligt mycket så håret inte kan växa sig långt.
Odlar även ut till min normala hårfärg efter att ha haft svart och är rödhårig naturligt.
Jag funderar nu på att gå till frisören, klippa bort det slitna + ev allt som är svart/inte min naturliga hårfärg, sedan göra en hårförlångning (om man nu kan hitta något hår i samma färg som min naturliga röda hårfärg).
Vad tror ni om det?
Och hur mycket skulle det kosta på ett ungefär?
Tacksam för svar! :)
Löshår finns i alla möjliga Färger, och skulle det mot fömodan sklija lite, kan man blanda..
Det är en väligt smart idé, beroende på hur kort ditt hår kommer bli när du klipper bort det svarta .
Smart vore att köpa ett löshår som är lika lockigt som ditt eget så slipper du platta ;)
Det finns privatpersoner du kan gå till, för en mindre summa.
(tex jag själv ;) )
Jag arbetar med nästan alla metoder inom hårförlänging och har erfarenhet sedan 9 år tillbaka.
Du kan även gå till en frisöt och där kan priserna variera från 2000 och uppåt!
Se till att du får rätt skötselråd av den som utför förlängingen så att du inte sliter p¨ditt eget hår.
Lycka till

Men om du har naturligt rött & lockigt hår förstår jag inte varför du ska platta? Ditt hår låter som sådant hår som många drömmer om men aldrig kan få utan att permanenta och färga sönder håret. Min personliga åsikt är att du bör sluta (!!) platta håret helt, börja använda vårdande salongsprodukter och klippa bort det slitna håret så att slitningen inte växer sig uppåt hårstråna. På så sätt lämnar du plats för håret att växa ut på nytt och hålla sig friskt och starkt utan att brännas sönder av plattången på vägen.
Hur långt blir ditt hår efter att den svarta färgningen klippts bort?
Lägg gärna upp en bild på hur ditt hår ser ut i nuläget så är det lättare att se vad som bör/kan/ska göras med det :)