Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1510 ggr
Vixifyx
2010-05-06 01:28
0

Hårfärg!-> Tipsa!

Hejjssann allesammans!

Jo nu har jag funderat på att färga mitt hår svart!
ombytlig som jag är :P
Såå nu skulle jag vilja ni kunniga lite skulle rekomendera vilken färg sort det skulle löna sig jag skulle färga med ( tänkte färga själv , har alltid gjort det och är rätt kunnig)
har just nu en uttvättad Preference feria ljusbruns mahogny koppar (5,54) i håret , det ser egentligen bara brunt ut som typ kastanje pga av dne röda tonen, men ljusare.

tidigare har jag även slingat mig till en riktigt orangeblond ton i håret som jag hade en tid (blekte det) sedan blev det färgen jag har i nu..

som sagt vill jag ha det svart, som jag även hade för några år sedan och då använde jag Garnier
och fungerade bra vad jag minns, men har hört nu senare att brunt hår är svårt att få svart? speciellt med röda toner i , stämmer det? och isåfall finns det något ja kan göra för att förhindra det?

Alex
2010-05-06 13:41
0

Nä, brunt med röda toner i skulle jag inte påstå är svårt att få svart. Det som kan hända är ju att den svarta färgen bleks ur lite, men det gör den i stort sett vilken färg du än färgar från oftast, så det brukar man få fylla i med jämna mellanrum för att det ska hålla sig riktigt svart.

Sen om du har väldigt mycket rött i håret så kan det hända att det röda lyser igenom, även det svarta sen, då det är en så skarp färg. Men ska det hända så bör det lysa igenom det bruna också, och det gör det inte vad jag förstår? Så du kan nog vara helt lugn och bara färga på! Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Vixifyx
2010-05-06 21:26
0

Okej, vad bra! Tack för svaret! :)