Hår iFokus

Hår

Etikettprodukter
Läst 2311 ggr
Stephanie
0

Vax-hjälp!

Klippte håret kort igår och skulle behöva lite tips på bra vax för "rufs-frisyrer"! Tungan ute Vad finns det för olika vax och vad ska man räkna med att en ok burk kostar? Har ni några tips på vad jag ska (eller kanske inte ska) köpa?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Alex
0

Osis Dust It från Schwarzkopf är kanonbra, inget vax dock men ett puder du har i hårbotten och gör det väldigt lätt att få volym och "rufs".

Ska du köpa vax rekommenderar jag dig starkt att köpa hos frisör, de i vanliga butiker är enligt mig totalt värdelösa… Se till att det är ett mjukt vax också, i creme-form. De hårda är betydligt svårare att ha att göra med och enligt mig blir inte frisyren lika bra.

Ett exempel är d:fi's d:struct pliable molding creme (burk med blått lock). Kanonbra tycker jag. Räkna med att lägga 150-200 kr på ett bra vax (lite beroende på storleken på förpackningen också såklart). Dock kan jag säga att det räcker länge… Vilket är anledningen till att jag nästan aldrig kommer ihåg vad produkterna jag köper kostar, de senaste vaxburkarna inhandlade jag i somras (en stor och en liten) och den ena existerar fortfarande. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Stephanie
0

Dust it använder jag redan ibland, men tycker att håret mest blir fett av det eftersom man måste gå och rufsa upp det hela tiden. Fast å andra sidan kanske det blir bättre nu när jag har kortare hår? Tungan ute Får åka tillbaka till frissan då, och köpa ett där!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

CiCee
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad menar du med rufs? Och hur långt hår har du? Jag fixade denna frissen med Osis Dust It och lite d:fi-vax och den är ju rufsig om något :P

Osis Dust It är den bästa hårstylingsprodukten jag någonsin användt =D Den passar i alla fall mitt hår perfekt

Ursäkta ego bilden ^^

Alex
0

#2 Det blir alltid lättare med kortare hår. Glad Du behöver inte använda mycket, och kan ju även kombinera flera olika produkter. Och för att slippa behöva fixa till håret hela tiden är det en bra idé att fixera frisyren med en bra hårspray.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst