Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 3818 ggr
lillasyster1
0

Bli blond innan sommaren - tips

Hej.
I Augusti förra året färgade jag mitt hår blont, från mellanbrunt. jag är naturligt blond och har haft många olika Färger i mitt hår.
När jag tröttnat på det blonda så färgade jag det brunt igen och varje månad har jag tonat det brunt så att färgen håller i sig. Men nu är det snart sommar och jag är dunder sugen på att bli blond igen.
Dock är jag rädd för att bli orangehårig. Jag behöver ett antal blekningspaket och jag tänkte inte bleka hela håret direkt utan slinga det. Då blir det ju ljusare.
Är det mindre riskfritt att det blir orange om man slingar håret istället för att blondera allt på samma gång?
Tacksam för tips! :)

Alex
0

Det är lika stor risk att det blir samma färg oavsett du slingar eller bleker hela, den stora skillnaden är dock att om du har ljusa slingor i ett mörkare hår kan de vara gultonade utan att det syns. Det ser liksom ljusare ut ändå, i kontrast mot det mörka.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

beliivelove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

asså jag har gjort precis , asså kolla min tråd, sök på beliivelove , och typ välj den, kommer inte på vad jag döpte den till men du ser,

jag slingade mitt först ca 2 gånger, och blekte hela underhåret 3 gånger, sen var de blont sen blonderade jag hela håret 1 gång, och resultatet har du här

och jag hade mörkbrunt hår innan, nästan svart:)