Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 2300 ggr
[Hamster95]
2010-04-20 16:08
0

Help me

Hej! Jag måste bara få råd ang. min frisör.

De är två invandrare som äger salongen, en av dem ska enligt dem vara utbildad, den andre jobbar bara där utan utbildning.

Mitt hår är tjockt, lockligt och blir lätt slitet och det förklarar jag noga för dem och får intrycket av att de lyssnar. Först börjar de med att klaga på att håret inte ser klokt ut och börjar tvätta det. Sen frotterar de det och använder en sånhär uttunningssax, sen klipper de lite men börjar sen föna allt vad de orkar så att jag ser ut som en boll.

Enligt dem är självlockigt hår ett problem som måste åtgärdas, platt ska det vara enligt dem. Efter två dagar ser jag ut som en sliten trasa i håret. Vad ska jag göra ?

Alex
2010-04-20 18:54
0

Gå till en annan frisör. Flört Självlockigt hår är inget problem, det är något som kan vara riktigt snyggt med rätt frisyrer. Så gå till en annan frisör, som kan klippa sånt hår istället för att försöka ändra på det.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Birke
2010-04-20 20:35
0

Jag skulle ha bytt frisör. Verkar inte som om du trivs med dom, och om det är så ska du byta illa kvickt.

[Wera]
2010-04-21 00:02
0

Skulle bytt frisör. Sist jag klippte mig hos frissan (20 augusti) var det en dålig snubbe som klippte så förjäkligt och fattade inte ens att frisyren inte var snygg till självlockigt hår (vilker jag har) och jag vela platta det men det fattade han inte, och jag satt upp håret illa kvickt då jag gick ut ur salongen.

Nu när håret vuxit är mitt hår fint med mitt lockiga hår, gäller bara att inte ha för uppklippt.

Dalle
2010-04-23 00:55
0

Säger som dom andra, byt frisör.

Allt beror på hur du vill ha ditt hår, som Alex sa, med rätt frisyr är självlockigt hår snyggt, själv har jag också halvlockigt hår, men jag plattar mitt hår annars ser det dock inte klokt ut på mig, så platta är ett alternativ :)

cillisw
2010-04-26 22:27
0

Ja byt frisör!!

StickyKitten
2010-04-26 23:58
0

Gå till en annan frisör och förklara situationen, de kan förhoppningsvis få ordning på oredan Glad