Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 4572 ggr
[luneri]
0

uppsättningar för tunnt hår?

Någon här som har bra tips för uppsättningar för tunnt hår? Kanske det till och med finns uppsättningar som förvillar ögat och gör att håret ser tjockare ut?

Själv tycker jag det är jättesvårt att få till en fin uppsättning. Det ser liksom väldigt tunnt ut vad man än gör:/

Kanske någon annan har samma problem med sitt hår?

Alla tips är välkommna:)

Em--ma
0

Ta Mousse och ruffsa i hårbottnet.. Så ser håret tjockare ut ;)

Kan inga bra håruppsättningar tvrr

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

sandraxea
0

det finns "volym-pulver, volym-spray.. eller utan produkter, björn axens volumaster!  volym allt möjligt.. 

Har du tänkt en vardags-uppsättning eller en fest-uppsättning?

[luneri]
0

vardags uppsättning tänkte jag mig främst, något man kan ha dagligen så att säga

[Caifeen]
0

Björn Axens Volumaster! :D

ennycc
0

har också tunt hår :/ osis dust it ska vara bra men har inte testat den.

yoanna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har exakt samma problem, och oftast när jag lägger in mousse eller liknande ser det mest fett ut :(.

Men kom på i förra helgen att inbakad fläta gör att håret inte ser lika livlöst ut längre. Fast det kan va svårt att göra det på sig själv.  :)

Sen brukar jag ibland tuppera bara lite i hårbotten. Drar ofta upp håret i en tofs, och sen tar jag å sätter upp "luggen" så att man döljer hur tunt hår man egentligen har..

Hoppas att du fick några användbara tips iaf   :))

(inte så jättebra bild, men har iaf en inbakadfläta å sen uppsatt lugg där :P ).

[luneri]
0

#5 ja dust it har jag också hört ska vara bra, kanske man borde prova den:)

#6 vilka bra tips! inbakad fläta ska jag testa. dock kan de bli lite svårt att göra själv men det ska nog gå ändå.

Batistini
0

#7 Dust it är kanon! värt att prövas :D Använder nästan varje dag, kan inte leva utan nu xD

yoanna
0

#8 räcker Dust it länge? :)

Batistini
0

#9 Ja, det är väldgt drygt :D

yoanna
0

#10 Okej, då e de både billigt & drygt. Perfa juh ;D

ennycc
0

Min kompis har osis men när hon har det tycker jag  bara att det ser rufsigt ut.. men när bloggarna gör det blir det jättefint :)

Batistini
0

#12 Det beror helt på vilket sorts hår man har, hur mycket man tar och hur man "portionerar ut" det i håret :D Det kan bli riktigt bra så länge man inte överdriver :D

ennycc
0

#13 ok, jag tror faktiskt jag ska testa den :) hur mycket kostar de?

Batistini
0

2 st burkar kostar 189 kr på nätet ;) Annars finns de hos frisörer… Men då är de dyrare :)

yoanna
0

Kom också på att om man våfflar håret så blir det ju lite fylligare, eller om man flätar det uppefrån och sover med det under natten så blire ju också lite fylligare :)