Beslutsamhets problem??
Hej, funderar på att skaffa en ny frisyr, problemet är att jag har haft nästan alla möjliga frisyrer och Färger. Och rakade av håret för ca 4 år sen och fick en omvandlings present av min släkt för 3 år sen då dem färgade och klippte det i en frisyr ( har fortfarande samma frisyr fast långt och färgade det mer min egen hårfärg för ville att det skulle växa ut lite mer normalt) , sen har det klippts av lite och lite då och då och tagit ganska mycket. Och det växer ordentligt fort. Och har precis färgat det i den här röda intensiva färgen för kände att jag va tvungen att göra något uppiggande för mig själv och för att känna mig mer "kvinnlig". Och har precis insett att det är fruktansvärt jobbigt att ha långt hår och det enda jag kan göra är att sätta upp det i tofs och det gör nästan ont varje dag då man gör det för att jag vet att det sliter fruktansvärt mycket på mitt hår…
Men Det jag undrar är om ni har några bra tips på frisyrer som möjligtvis skulle passa mig, Tänker inte gå till frisören och ge dem fria tyglar igen, för dem toppar bara håret och glömmer att raka av en del av naken trots att man ber om det minst 4 gånger under klippningen ( gillar inte att ha håret klistrat i nacken när man har det utsläppt). OCh funderar på en mellan lång frisyr, för lite roligt är att håret ofta fastnar , typ mellan armar och under ryggen på morgonen och får för mig att jag blivit förlammad i nacken ( hahaha)
Ursäkta bilden och det långa inlägget !! Men tänkte det va lite bra med bakgrundshistoria och en bild som visar hur långt det är och hur jag ser ut, bry er inte om dubbelhakan det råka bli så när jag tog bilden för att visa vilken färg och hur långt det var när jag tog den för att visa för en kompis.
Medarbetare på Science Fiction
Att klippa upp det är ju ett enkelt sätt att piffa till det lite.
Sen tror jag även du skulle passa bra i snedlugg, även rak skulle nog kunna fungera. Sen finns det ju en himla massa olika sätt att klippa upp det på, väldigt mycket (vilket ofta kräver en del styling) eller lite mindre, så det blir mer "självfall" på det hela. Sen kan man ju hitta på en hel del andra detaljer, klippa lite osymmetriskt framme vid ansiktet (ex. klippa kort fram till örat på ena sidan), klippa kortare bak i nacken (även det brukar kräva lite styling dock), för att ta lite exempel.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ja nej inte är det något problem att styla det, men när man har det så pass långt så e det näst intill omöjligt att fixa till det.. Provade med att ta fram min gamla plattång…… Det va olidligt !!! för tjockt, för långt för mycket fall och fastnade hela tiden så gav upp efter halva håret !
Upptäckte också att jag hade extremt mycket själv fall intill lockigt hår vilket är något helt nytt för mig, för förr va det alltid spikrakt när jag fick det längre, och såg ut som ett troll i huvudet, förutom att dem alltid har lockigt … Haha Ni förstår nog !
Och tack för tipsen :) Låter intressant, synd att man inte kan göra alla !!
Medarbetare på Science Fiction
Ja att klippa upp det tunnar ju ut det en del också, om du klipper upp mycket. Annars kan du ju be frisören tunna ur det en del också, så blir det lite enklare att ha att göra med.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst