Hår iFokus

Hår

Etikettprodukter
Läst 2338 ggr
MillaJ
0

efterlyser "grej" till håruppsättning..

Ja, jag är på jakt efter en grej som fanns när jag var "liten", iallafall minst 10 år sen… Nu undrar jag om det är någon som sett någon sån här i nutid ;)

Man har en "grej", så är som en avlång ståltrådsram som är tygklädd, i mitten finns ett hål där man drar igenom håret. Sedan rullar man upp håret runt denna "grej" och vrider den sedan runt som en knut -ståltråden gör alltså att den är böjbar och liksom fästs fast.
Man kan göra flera olika varianter med denna; allt från enkla knutar till svinrygg..

Svårt att förklara ordentligt då det är många år sedan jag såg en sån men hoppas någon fattar.

Aviendha
0

Som en gigantisk och överdriven synål? Hade en sådan i plast när jag var liten :)

Vet inte alls vad den heter, men jag har för mig att jag sett den i butik hyfsat nyligt faktiskt. Minns dock ej vart :S

Aviendha
0

Nu läste jag om din beskrivning igen och det kanske inte alls är samma sak kom jag på nu :P Men de har lite liknande funktion..

MillaJ
0

Det är inte riktigt samma sak. Den jag menar gör helt andra frisyrer. Men tack ändå :)