Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2194 ggr
Eklang
2010-04-11 22:16
0

Toning!

Hej hopp, ett tag sen jag skrev här ;) men jag behöver lite hjälp med en sak.. jag har sen ett tag sen blekt mitt hår, det blev kanon, men inte det jag undrar över. Utan jag undrar ifall man kan tona underhåret mörkt, utan att det blir missfärgat eller mörkare? jag har väldigt ljust hår nu :)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

Alex
2010-04-12 13:36
0

Mörkare måste det väl bli om du ska tona det mörkare…? Flört

Nej, antar att du menar utan att det blir mörkare än vad som var planen? Vad exakt är det för färg du har tänkt dig? Handlar det om svart är det bara att färga på, det blir ju svart. Är det däremot brunt du har tänkt dig så bör du använda en brun med rött pigment i, då du har blekt bort det röda pigmentet i ditt hår, vilket kan resultera i att det bruna blir grönt.

Sen suger ju blekt hår ofta åt sig färg väldigt bra, så det kan vara idé att börja med en färg som är något ljusare än vad du tänkt dig, och tona en gång till sen om det blev för ljust. Det är ju lättare att åtgärda färgen åt det hållet än tvärt om… Fast annars går ju en toning ur, så även om det blir för mörkt lär det ljusas upp relativt snabbt. Dock bör du inte räkna med att färgen går ur helt på ett ljust hår, även om du bara tonar.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Eklang
2010-04-12 23:27
0

#1 tanken var ju som så att jag skulle färga underhåret svart, sen om det blir ljusare gör absolut ingenting, men eftersom att jag inte vet hur resultatet kommer att bli så tänkte jag att toning kanske är bättre. Men det kanske är bättre om man färgar på en gång? Det är ju bara hår för guds skull! Skrattande

Emma, medarbetare på Hästfoto.