misslyckad blondering
fick hjälp och skulle bara blondera utväxten. Jag är ganska ljus i mig själv så det var bara någon nyans ljusare det skulle bli, har inte heller så mkt röda pigment i mig heller. Tyvärr blev det misslyckat och nu är jag gul/orangeaktig. Silverschampot verkar inte heller hjälpa, är rädd att lägga i en kallare ton i utväxten för jag vill inte att det ska skilja sig för mkt mot mitt vanliga hår. Hur ska jag göra? Går ingen stans utan min mössa..
Jag brukar köpa lila hårfärg från shock (Hair Colour Directions - Violet - 30293-108) som jag blandar ner en liten klick av i mitt Balsam (tvättar ej med shampoo utan bara balsam) så smeten blir ljuslila. Jag tvättar håret som vanligt och låter det sitta i 2 minuter sedan sköljer jag av det. Då har den lila färgen lagt sig som en skir hinna över det gula och neutraliserat det så håret blir blont istället.
Funkar sjukt bra, 1000 ggr bättre än de där värdelösa silverprodukterna.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!
men var försiktig med "violet" den är extremt pigmentrik och det är lätt att håret blir lila
Vad har du för silverschampo? Det skiljer sig en del från märke till märke hur bra de är… Annars kan du ju bara bleka lite till.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst