Öljästtabletter VS Hårkontroll
Har någon testat öljästtabletter eller hårkontroll? Blev det något resultat, blev håret längre?
Jag tröttnade på mitt svarta långa hår, det blir risigt så snabbt när man måste färga om och så, så jag klippte av mig det mesta för att låta det blonda växa ut, och så här blev det.. Självklart hatar jag det för jag känner mig naken och allt möjligt, så jag undrar om ni har någon erfarenhet om öljästtabletter eller hårkontroll gör så att håret växer snabbare? :)
Fortare växer det inte men blir en aning starkare.. Drick ett glas vatten blandat med en matsked äppelcidervinäger och skölj även håret med det så håller det bättre och blir glansigt. Silicaminolta eller vad det heter är också bra tabletter, naglar och hår blir bättre - skivar sig inte lika lätt då.
Finns inga genvägar till långt hår, bara knep för att få det att hålla bättre.
Ge mer än du förväntar dig att få.
Är Silica ungefär samma sak som silicea? :)
Min vän tipsade om Silica, för kroppen tar tydligen inte upp öljästtabletterna lika bra som Silica.. så jag kör på det ;)
#3 Har du märkt några resultat än då?. Eller du kanske inte använt dom så länge? :)
Som #1 skrev växer det inte snabbare av såna tabletter (om det inte är så att det växer väldigt sakta pga att du saknar vissa ämnen), utan det stärker håret bara. Dock kan det ju upplevas att det växer snabbare pga det, eller pga att du inte behöver klippa det lika ofta för att det inte slits lika snabbt, men det växer inte snabbare.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#4 jag har inte börjat äta det än ..
#5 jo det kan ju upplevas att det växer snabbare, då växer det ju snabbare, ifall jag har brist på såna där nyttiga ämnen ;) förut brukade mitt hår växa ungefär 1,5-2 cm per månad, nu har det vuxit knappt en hel centimeter, så nånting är det ju. :P borde ju bli liiite bättre med silica isf. :)
#6 Eller så ser du till att få i dig det du behöver genom vanliga kosten, och sparar en massa pengar… 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#7 men jag vet inte ens vad det är som jag har brist av xD
Det är väl främst B-vitaminer som du får i dig genom såna tabletter, då det är de som ger mest effekt för hår och naglar. Så det är ju stor risk att det är B-vitamin det handlar om (i alla fall om de där tabletterna ska hjälpa), och det kan du antagligen få billigare på annat håll.
Om det nu har med bristämnen att göra, även stress, depressioner och liknande påverkar hårväxten negativt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#9 hm, ja det kan ju vara det. Vet inte :p
vet knappt vad som innehåller mycket B-vitamin, men jag kör på dem där silica så får vi se om det hjälper ;D