Magmafärg vs blekning?
Jag har riktigt riktigt brunt hår-som ser ut som svart om jag inte står ute i solen då det är rödbrunt.
Jag har länge velat bleka mitt hår riktigt blont..Och min mammas morbror är frisör och han har magma färg som bleker och färgar samtidigt bland färgkartorna hittade jag en riktigt blond nyans, frågan är om jag ska ta och färga hela håret i den och sedan bleka med Jane Hellen Mood?
Jag vill verkligen ha mitt hår riktigt ljust som Modellen på bilden.
Tacksam för svar
*Bild borttagen av sajtvärd* Läs här!
Varför ska du använda magmafärg först och sen bleka? Då kan du väl lika gärna bleka hela vägen, eller har jag missat nåt? För bleker du efter magmafärgen blir ju inte den färgen kvar som du färgat.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Mitt hår blir pissgult..har svart hår.
Då hjälper det väl knappast att färga mitt under blekningen? Bara att bleka tills det blir så ljust du vill ha det, sen kan du lägga i någon färg/toning.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#4 Det är bara att bleka mer, samt använda silverschampo. Dock har du ju inte det ultimata utgångsläget nu, då det kommer kräva flera blekningar och lång tids väntan för att inte förstöra håret totalt. Så tyvärr får du nog räkna med att vara lite orange och gul i håret ett tag under processen.
Det bästa du kan göra är dock att gå till en frisör, då de har bättre produkter att använda än de du köper i affär.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

tacktack:)
är det någon som kan förklara för mig vad magmafärg är förnått? :P har aldrig hört om det förut XD vad gör magmafärg i jämnförelse till vanlig färg? är det blekning elr färgning..? :S
#7 Magmafärg är både blekning och färgning i ett. Den bleker först och färgar sen.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
okej :o intressant. Är den skonsam för håret då?
Blekning är aldrig skonsamt, så det kan jag inte påstå. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
nej men menade om den tar död på håret elr om den är snällare än vanlig blekning? :)
Det är nog ingen skillnad. Det är ju som sagt blekning och kan tänka mig att den är rätt stark för att färgen ska bli så bra som möjligt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
okej <: det låter intressant. magmafärg.. maaaagma… höhö x)