vill vara blond men....

Jag tror absolut att du skulle kunna passa i blont, men kanske inte i de ljusaste nyanserna, typ platinablont. Något i stil med detta tror jag till exempel skulle se bra ut:
http://buenavistarecords.go.com/hilaryduff/_img/photo1_big.jpg
… kanske lite mörkare till och med beroende på hur mörk/ljus din hy är. Lite svårt att se på din bild.
En varmare blond ton tror jag skulle fungera alldeles utmärkt. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

aha okej tack så mkt. ja jag är ganska brun i mig själv, dock inte i ansiktet,eftersom det heter *maddes smink xD
men det är ju väldigt svårt att få ett sånt mörkt hår blont?
hur ska jag be mig ått, '''(
tack för alla svara:D:D

#3 Nä, det är inte så svårt. Bara att bleka (med fördel slinga om du vill ha en mer naturlig look) och sen färga/tona i den nyans du vill ha. Är du osäker på att göra det själv är det dock en bra idé att gå till en frisör.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

men jag är verkligen rädd för att de kommer bli riktigt fult, kan man inte låta
håret blekas först i solen. och sen fixa de? ellr vill inte ha halvorange..
ellr så.. tack

sen en fråga till
vilken blond sling färg. ellr blek . vad de nu kallas ger bäst resultat.
och finns de några tips när man gör slingorna, att låta dem sitta i längre, för att skippa de oranga, ellr ? vad säger ni? mer änn silvershampo för de har jag hemma..
men då blir de mer vitt :)
tack för alla svar
Är du rädd för att det ska bli orange, så gör det hos frisör. Solen kommer inte hjälpa värst mycket i ett sånt här läge, tyvärr.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

ja jo jag vet att de kommer bli orange, men funderar nu på att låta mitt hår ellr att färgen går bort den mörkbruna har lite ljusare, änn de sen lägga på slingor, 2 ellr 3 gånger sen göra en toning? i hela håret? ellr vad säger ni ?
#9 Ja, det låter som ett hållbart alternativ. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

men har helt svarta smala ögonbryn kommer inte de se knas ut '' (
Jag tycker inte dina ögonbryn ser så extremt mörka ut på bilderna? Men det behöver inte se dumt ut alls, hade själv mörka ögonbryn när jag var blond. Så länge de är smala brukar det inte vara några som helst problem i alla fall, enligt mig. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

ah vad skönt, och gud vafin du var i blont,
men tänkte handla färgen redan, på entre, så någon
som kan skicka bilder, ellr skriva vilka som är bra? kram
Tack. 
När det gäller slingfärg har jag inte så bra koll, det viktigaste är nog att kolla hur många nyanser det bleker och bilderna av vilket resultat du får av vilken hårfärg (brukar vara på sidan av förpackningen).
Mvh Alex
Värd för Ridsport

jo precis. men som jag sa. ibörjan blir de ju orange, dock inga avdem resultat som visas då :) så de är lite fult gjort där av dem ''(
#15 Nej, det måste inte bli orange. De resultat som visas på förpackningen ska vara resultatet efter en blekning från en viss hårfärg. Har du mörkare än det mörkaste som rekommenderas är det väl stor risk att det blir orange dock, men då kan man ha i färgen längre än vad som står på förpackningen, upp till dubbelt så länge beroende på hur ljust man vill ha det, vad man vågar och vad ens hår klarar av. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

ah okej jag har ju typ mörkbrunt, så
ska slinga hela håret då. och låta det sitta i dubbelt, så långt,eftersom
mitt hår är tjockt, ellr grova hårstrån, och de klarar mkt
pluss de är skönare att vara blond i sommar, då håret bleks. :) kram
#17 Jag rekommenderar MOODs blekning - ultrablond eller slingblond dom innehåller silverexrakt eller vad det heter som motverkar att det ska bli orange. :)
Finns att köpa på Willys, Coop mm. kostar runt 45 kr. Men köp minst två paket, det är lite snålt med blekning/färg i deras förpackningar.