Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 5995 ggr
Zvintos
2010-03-18 21:27
0

Frisyrtips mottages

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan.

Är relativt ny här på sajten och detta blir mitt första inlägg.

Det är nämligen så att det börjar bli dags att klippa sig nu, varpå jag har tänkt pallra mig ner till frisören imorgon för att beställa tid.
Problemet är det vanliga - jag har ingen aning om vilken frisyr jag vill ha!
Kan tänka mig det mesta i frisyrväg, vilket inte gör det hela lättare.

Så alla tips på frisyrer tages tacksamt emot! Glad

Såhär ser håret ut just nu, det vill säga väldigt tråkigt enligt mig.

Alex
2010-03-18 22:18
0

Välkommen hit! Glad

Vad för typ av frisyr är du ute efter, eller snarare, hur mycket tid är du beredd att lägga på att fixa den och vad? Vill du ha en frisyr som kräver styling för att vara snygg, och hur mycket? T.ex lite plattning (om du nu inte har naturligt rakt hår), nåt lätt och snabbt fix/spray, eller är du beredd att stå ett tag och styla ordentligt för att få det snyggt? Eller vill du ha något du kan styla, men även låta vara som det är och ändå se vettig ut, eller vill du helt enkelt kunna vakna, borsta igenom håret och vara redo?

Och sen vad gäller frisyrer, vill du ha något "enkelt och diskret" (dvs något mer vanligt naturligt), något lite mer utstickande eller kanske även något åt det "extrema" hållet?

Kan du svara på så mycket du kan av sånt så blir det lite enklare att komma med förslag. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Zvintos
2010-03-18 22:43
0

Jag vill ha en frisyr som går att styla, men om jag någon dag inte skulle orka ska det kunna se vettigt ut ändå.

Rent frisyrmässigt så är jag nog ute efter något lite utstickande, men inte för extremt.

Längdmässigt så har jag svårt att tänka mig alltför kort.
Med alltför kort så menar jag från öronen och kortare, då framtill.
Baktill kan jag tänka mig kortare om det skulle vara en snygg frisyr.

Alex
2010-03-19 12:55
0

Någon typ av page är ju ett alternativ, längre fram och kortare bak i nacken. Finns ju olika varianter där med, antingen en "vanlig" enkel rak, eller en med uppklippt i nacken (vilket jag personligen tycker är himla roligt att styla) dock brukar det se halvroligt ut om man inte gör något med den. Men har du rakt hår naturligt kan det mycket väl räcka att bara "rufsa upp" det lite snabbt med något. Det är ju dock en frisyr som kräver att man håller efter den, då det inte blir värst snyggt om håret blir för långt. Flört

Ett annat alternativ kan ju vara nån typ av uppklippning i hela håret, dvs rejäl uppklippning där det översta håret bara är några cm långt. Det blir ju rätt lätt att styla upp och få till något roligt, samtidigt som det ser helt okej ut även om man inte orkar göra något. Dock krävs det ju att man inte har för tunt hår om det ska bli bra.

Sen kan du ju alltid göra något lite oenhetligt, dvs kanske klippa riktigt kort en bit på ena sidan, antingen helt och hållet eller spara någon slinga underst, för att få nåt lite annorlunda. Även luggen kan du ju hitta på något annat med, t.ex rejäl snedlugg som är väldigt kort på ena sidan och rätt lång på andra, kanske en taggig variant. Eller helt rak, lite beroende på vad det blir för frisyr. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Zvintos
2010-03-19 13:00
0

Har lite funderingar på en page faktiskt.
Hittade en frisyr sent igår kväll när jag satt och kollade runt på lite olika sidor.

Funderar lite på denna, kanske klippa upp lite också så den går att "ruffsa" till om man känner för det.
Inte fullt lika kort lugg dock. Tungan ute

Men få se om det verkligen blir den jag väljer, eller om jag får beslutsångest på vägen igen.

Alex
2010-03-19 13:02
0

#4 Den var riktigt snygg, att klippa upp den ordentligt bak tror jag skulle bli kanon! Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Elshira
2010-03-21 17:49
0

Det första jag tänker på är rak lugg uppsatt i en hög toffs, alternativt lite tappklippning på sidorna. Men annars var de övriga förslagen jätte bra tycker jag =)

Hakuna matata!

Zvintos
2010-03-22 12:58
0

Var precis ner och beställde tid - torsdag kl 10:00.
Få se om salongen är lika bra som det sägs. =)

Hittade nämligen recensioner från bland annat den salongen och den hade fått full pott av alla.
Den är dessutom väldigt billig och ligger 200m från lägenheten!
Så det ska bli spännande. ^^

Elshira
2010-03-22 13:00
0

#7 Om de är så bra som det sägs kan du säkert ge dem lite riktlinjer om vad du skulle vilja ha och sedan kommer de förshoppningsvis med fra förslag som passar din ansiktsofm osv =)

Hakuna matata!

Zvintos
2010-03-22 13:07
0

#8: Japp. =)

Zvintos
2010-03-25 15:55
0

Efter 4½ timme hos frisören är jag äntligen hemma. Tungan ute
Passade på att köpa silverschampo, silverbalsam och hårinpackning.
Hela kalaset gick på 1250kr.

Tog lite före- och efterbilder.
Såhär såg det ut i morse innan jag gav mig iväg.

Zvintos
2010-03-25 15:56
1

Såhär ser det ut nu.
Dock är tapeterna och ljuset i badrummet så dumt, så håret ser gulare ut på kortet än det är.
Men jag är väldigt nöjd! ^^
Sen ska jag bara styla lite som jag vill, så kanske man ser ut som folk. Tungan ute

Alex
2010-03-25 17:08
0

#11 Vad bra att du blev nöjd! Himla snygg frisyr. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

wolfgrin
2010-03-26 12:44
0

Fint det blev.

Ge mer än du förväntar dig att få.

Zvintos
2010-03-26 12:45
0

Funderar faktiskt på om jag ska tona lite rosa eller gröna slingor.
Vet ni om det går att få tag på i vanlig butik, eller är det frisören eller nätbutiker (ex bluefox) som gäller?

[Caifeen]
2010-03-26 17:47
0

#14: Du kan ju kolla hos frisören för jag vet att det finns på vissa ställen :P Annars har ju bluefox (som du sa men whateverTungan ute), shock, kawaiidesign hårtoning :)

Alex
2010-03-26 18:23
0

#14 I vanliga livsmedelsbutiker är det svårt, det är nog frisör eller "specialbutiker" som gäller.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Zvintos
2010-03-26 18:32
0

#16: Rackarns.
Aja, får ta och beställa någon gång då. =)