riktigt tunt hår! :(
Hej.
Nån som har nått tips på vad man kan göra när man har jättetunt hår och vill ha tjockare hår?..
Funderar på att sätta in hår men vet inte?, va tkr ni?, har ni nå erfarenheter bra/dåliga av att sätta in hår? :).
Har samma problem, mitt är helt hopplöst.
Jag köpte en äkta hårträns från swedenhair, 30 cm långt, kostade 499 kr! :) Mitt hår ser grymt mycket tjockare ut när jag har det i. :) Så det kan jag rekommendera.
Då e ja inte ensam om det iaf :).
Men jag läste på ett annat inlägg här att det var en tjej som hade köpt det och att det såg helt oäkta ut, riktigt fult?? :S
Jag har haft löshår en gång, dock flätades och limmades det in, och när jag tog bort det så förlorade jag MYCKET hår i processen. Så det kanske kan vara något att akta sig för.
Hur tar du hand om ditt hår i övrigt?
Tunnt hår är ju svårt att åtgärda på ett snabbt sätt, kanske över huvud taget. Då är ju trens en snabb utväg, gäller bara att hitta rätt färg och form.
Annars är det bara att vårda det med mycket inpackning, snålt med värmebehandlingar och mycket vårdande produkter som gäller. Äta mer av mat som bidrar till hårtillväxten ka också vara ett tips.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Okej, tack för tipsen :)..
Men vad säger ni om att äta vitamin tabletter som har mk vitaminer i sig, är det bara en bluff eller tror/vet ni om det funkar? :)
#5 Det funkar om du har brist inom de ämnen du tar. Men generellt sett så måste du gå till en läkare för att få reda på om du har brist av något ämne. Är så fallet så bör du göra något åt det. Det ska dock tilläggas att det är väldigt ovanligt, och att de flesta som ätar vitaminer gör det i onödan(och inte märker någon skillnad alls) eftersom människor, som äter en varierande kost och lever någolunda sunt, generellt ska få i sig tillräckligt av de livsviktiga vitaminer/mineraler som behövs.
Du kan alltid köpa Clips on och sätta i det i ditt hår =) Då kan du ta av/på det när du vill :p Då blir håret grymt mycket tjockare.
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
#7 . Joo jag har faktiskt börjat fundera på det.. så de får nog bli något sånt lite senare :)
#2: Mitt ser inte ett dugg oäkta ut. Folk blir uppriktigt förvånade om/när jag talar om att det inte är mitt eget hår. Mitt löshår tvättar jag ofta med återfuktande Balsam, lika ofta som mitt eget, och det får ett fint självfall när det torkar. Innan jag hade tvättat det, när det var helt nytt, så såg lockarna ganska oäkta ut, men det försvann med första tvätten. :)
Det är träns som jag själv sytt på clips på.
# 9 Vart har du köpt det? :)
#9: På swedenhair.se… Det är ju äkta så det vore skumt om det såg oäkta ut :P