Hår iFokus

Hår

Etiketter: färgblekningtoning
Läst 1929 ggr
[Nalle-]
0

Hjälp med ny färg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har haft rött hår ett tag nu, men har aldrig fått det så rött som jag velat med tanke på att jag inte har velat bleka mitt redan nötta hår. Men nu börjar jag fundera på att färga håret mörkbrunt och bleka tjocka slingor i håret och sedan färga de med en riktigt röd färg. På så sätt behöver jag inte bleka längderna, utan bara håret mitt på huvet och i luggen (där det inte spelar stor roll om det blir lite nöttare). Men mina funderingar är då följande:
- Var borde jag sätta slingorna för att det ska bli så bra som möjligt?
- Hur gör ni när ni ska färga hela håret när ni har slingor i? Vill inte behöva bleka nya slingor varje gång jag färgar om håret.

Skickar med en bild på mig också. Tacksam för hjälp!

Ursäkta konstiga formuleringar och stavning, men jag känner mig helt trött i huvudet ikväll o.O'

Alex
0

Vart du placerar slingorna och hur tjocka de blir beror ju främst på vart du vill ha dem och hur du vill ha det. Om du t.ex vill ha slingor jämnt över hela håret, eller om du vill ha fler framme vid luggen t.ex, kanske bara på ena sidan till och med. Det är ju helt upp till dig.

När du ska färga om håret kan det vara idé att lägga slingorna i foliepaket så de är så skyddade som möjligt. Och använd alltid pensel när du har på färgen så blir det betydligt enklare att få den där du vill ha den.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Nalle-]
0

#1, Tack så mycket! (: