Abstinens?
Vill så j*vla gärna ha i mina dreads igen, men jag kan inte hitta någon salong som flätar i dem och ingen jag känner vill försöka sig på det, då det tar så mycket tid.
Så nu tänkte jag att jag kunde försöka mig på att efterlysa någon här. Jag bor i Göteborg och dreadsen jag har är D.E, en hel uppsättning (det är ca 50 dreads) som är ungefär en halvmeter långa, vikta.
Är verkligen sugen på detta igen, så svara gärna här i tråden eller skriv ett PM.
Skulle också vilja fråga om någon vet ett enkelt sätt att "återförsegla" ändarna på dreadsen? Dom börjar bli lite lösa (A)
M.V.H. Cee
har du en bra hårfön,är det ett sätt att försegla pm man aldrig tidigare sysslat med dreadstillverkning. eller platttång, men se till att ha en tunn trasa mellan plattorna så håret inte smälter.
alternativt, skicka dreadsen på omvärmning hos någon kunnig. detta brukar inte vara så dyrt. jag själv tar 300 kr. (om det inte är maskingjorda dreads.. detta blir mkt dyrare)
iflätning gör jag också, men bor i sthlm.

Även jag bor i Stockholm, men har möjlighet att ta mej till Gbg om du står för resekostnad. (Inte så dyrt om man bokar tåg i förväg) Tar 500kr för isättningen. (200kr för omvärmning utav dreadsen)
Precis som Sandra skrev så kan du använda dej utav hårfön eller plattång. går ganska snabbt när man får till tekniken.