Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1864 ggr
Magdalena12345
0

brunt till blond

Hej! Jag vill såå gärna ha blont hår istället för brunt. Jag har mörkt hår nu och hatar när min orangea utväxt dyker upp. Gick till frisören idag (som dock inte är så bra frisör, har klippt och färgat där innan och blev inte nöjd) och hon sa att mitt bruna var ojämnt och att det andra också kommer bli det då.

Planen är ju att avfärga det bruna, sen färga det oranget och göra massa blonda slingor i, blir det verkligen ojämnt när man färgar det oranget?

MVH Jenny

Alex
0

Vill du ha håret orangefärgat alltså, eller ljust blont?

Det behöver inte bli ojämnt, speciellt inte om du slingar det. Jag ser dock ingen större mening med att använda avfärgning, om du inte bara ska gå till en lite ljusare nyans av det du redan har, då det bara är en mildare variant av blekning. Dock kan du mycket väl bleka slingor redan från början, så blir det ljusare efter hand och mindre risk för ojämnheter, om ditt hår är ojämnt färgat nu.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Magdalena12345
0

ja men det är ganska stor skillnad på min naturliga och den färgade brun/svarta jag har nu. Så jag måste ju avfärga det? eller?

Jag vill ha mitt hår om mitt naturliga, orangefärgat, fast jag vill ha massa blonda slingor i!:)

Alex
0

#2 Alltså, avfärgning tar inte bort den färgade färgen och ger dig din naturliga hårfärg tillbaka. En avfärgning bleker ditt hår, dock lite mindre än en vanlig blekning. Så för att få ditt naturliga röda får du först bleka och sen färga en färg som är så lik din naturliga som möjligt. Sen då lägga in blonda slingor om du vill ha det.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Magdalena12345
0

aa det är det jag menar ju!

jag bara undrar om det blir bra och om det är möjligt?

Alex
0

Det beror ju helt på ditt hår, vem som gör det och vad för färg som används. Men klart att det kan bli bra. Och möjligt är det absolut. Glad Dock kan det ju slita en hel del på håret att bleka och färga.

Mvh Alex
Värd för Ridsport