Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1798 ggr
Birke
0

När man färgar.

Är det sant att när man färgar så tappar håret sin naturliga färg, och att man aldrig får tillbaka den? Jag menar håret växer ju hela tiden ut (borde inte håret ha sin naturliga färg då?)Obestämd.

Strumpa
0

Låter som en myt i allra högsta grad Glad

Dock så ändras ofta ens hårfärg ju äldre man blir, till exempel om man är ljusblond som liten blir man ofta mörkare blond/cendréfärgad som vuxen på grund av olika anledningar, tror det har något med hormoner att göra, men är inte säker. Det kan säkert vara en anledning till att myten uppstått. Men vanlig hårfärg påverkar ju inte det outväxta håret, och allt hår man har på huvet som man färgar är dött.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

[Golgadoth]
0

Alltså.. när jag hade svart hår, så var min utväxt verkligen jätteblond! Sen när jag hade rött, då såg den mer ljusbrun ut, nu har jag blått hår, då ser det typ ut som.. cendré.
Kan vara p.g.a de olika färgskiftningarna man har, mörkt, då ser utväxten ljusare ut, eller ljust, då ser utväxten mörkare ut.
Sen är det precis som #1 skrev att färgen förändras med tiden. :)
Jag föddes svarthårig, när jag var 2-3 år blev håret jätteljust, vid 9-10 årsåldern var det cendré färgat och nu vet jag inte längre för jag har aldrig haft min naturliga hårfärg sen dess.