Fixa dreadsen?
Hej! Skaffade lösdreads för en vecka sen, och gillar verkligen att ha dom. Men dom har glidit ur håret. Alltså inte helt, dom sitter fortfarande kvar. Men dom sitter ca 2-3 cm från hårfästet, och det känns som dom ska lossna hela tiden.
Finns det något sätt att strama åt dom utan att behöva ta ur dom helt, eller måste jag ta ut dom och fläta i dom igen?
Tacksam för svar
//Cee

Tyvärr så är dte bara att ta ur dom och fläta i dom igen. Det där är ett perfekt exempel på en dålig isättning.
Får väl försöka fläta i dom igen då… Men jag tror att jag har för kort hår och det är därför det blev så här… :/ Lite segt

längden på håret ska inte spela någon större roll om man flätar tillräckligt hårt.
Okej, tack :) Jag har tagit ut dom nu, det kändes inte bekvämt att behöva oroa sig för att dom ska falla ur eller något "/ Du råkar inte veta någonstans i Göteborg där jag kan göra om det? Känner inte riktigt för att åka till stockholm för detta..

har tyvärr inte alls koll på folk i gbg som kan sånt.
annars är det ju inte så dyrt att åka tåg från gbg till sthlm om man bokar långt i förväg. vet att jag betalade 210kr t&r i december.
Det är nog snarare tiden än pengarna som är problemet… :P
hur har det gått? :P
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface
#7 Jag fick ta ut dom, men jag fick i dom igen sen. =) Tyvärr blev jag sjuk en knapp vecka efter och blev så illa tvungen att ta ur dom… Är ju inte van vid dom och dom hamnade i vägen hela iden :P
Nu har jag hittat en salong i gbg som gör det, så det blir snart en tredje omgång. Ska bara låta håret växa ut lite, för jag var dum nog att gå och klippa mig igen xD

Lite nyfiken, vad får du betala för att sätta i dom på salong?
eller så kan du helt enkelt ta en liten snodd och fästa nära hårbotten.
#9 Hehe, det frågade jag faktiskt inte. Får uppdatera på det när det är gjort, har inte haft tid än ;P