Hårinpackning
Vad har ni för hårinpackning? Och hur ofta använder ni den? Skriv även var den finns att köpa, pris samt omdöme =)
Den här har jag:
Elvital i rosa burk till långt hår.
Jag använder den ungefär varannan vecka.
Jag köpte den på H&M, har inte sett den någon annanstans men den finn säkert i andra affärer.
Pris: Runt 70-80 kr har jag för mig :P
Omdöme: Den är superbra till långt hår, men det som är lite roligt är att det räcker med 2-3 min att ha den i, annars blir inte håret lika lent =) Det kan ju vara olika från hår till hår, men så är det på mitt iallafall. Det ända minuset är priset, annars är jag nöjd med den =)
#1 Vad räknas som långt hår för inpakningen?
Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela
#2 Hmm, vet inte riktigt, tror ungefär axellångt och längre =)
#3 Tycker att det är svårt att veta vad som räknas som långt. Vissa räknar, som du säger, att axel långt hår är långt.
Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela
Phc, rosa burk för färgat hår
Pris: 59 kr på Kicks och Åhlens (nån slags rabatt var det på den dock, kostar väl en 15 kr mer i vanliga fall) Använder den nån gång i veckan eller två.
Omdöme: Jag är nöjd, den luktar underbart och håret blir inte fett av den. Bra pris, räcker rätt länge
Helena
Har använt två - hair care något och elvital… skriver mer sedan kanske. Men hair care är rätt bra för mitt hår, medan elvital är fullkomligt uselt för mit hår.
Finns det någon hårinpakning som är fri från siliconer?

Jag har en billig från gunry mjukt&skönt vet inte vad den kostade men inte dyra som elvital o alla dem. Doftar jordgubb och funkar bra på mitt hår.Finns nog att köpa nästan överallt. I en rosa burk.
#8 Är den silikonfri?

Jag har Fructis Instant Wonder Treatment och Wella Hårkur Dry & Damaged. Köpte båda på Coop för ca:40 kr styck. Båda är väl bra, men ingen wow-effekt. Jag kommer att köpa andra märken när de tar slut.
Båda fick pris i Cosmopolitan Beauty Awards så de är kanske värda att prova ändå?
# Åh, den hade jag för ett tag sen, luktar vldigt gott! :)
Helena

#9 Den är silikonfri :)
#11 Ok,tycker du att den är bra? Jag köpte min på Ica *skäms* ;)
#12 Menade du min och #11 inpackning elr #10? ;D
Skrev till #8 ^^ 8:an bråkade med mig tydligen ;P
Helena

Jag brukar ta ett par äggulor, lite olivolja,lite avslagen öl (om jag råkar ha någon öl hemma.Det går bra utan öl också.)Sen om man vill ha lite godare doft på inpackningen så kan man tillsätta lite av något vanligt balsam (absolut inte nödvändigt, men ett tips bara för doftens skull) som man har hemma.
Sedan joxar jag ihop allt,fuktar håret lite i duschen och smetar in geggan i håret.På med en plastpåse och en handduk.
Ju längre tid jag har det i håret, ju bättre resultat.Har man en så kallad "slappardag" hemma så kan man ha det i håret hela dagen och duscha ur det på kvällen.
Denna inpackningen gjorde alltid min mormor.Inga konstiga onaturliga ingredienser(förutom balsamet om man väljer att ha i det).Och detta funkar faktiskt!

#15 Haha det får jag pröva nån dag. :)

Jag använder elvitals rosa, för långt hår. Har funkat kanon bra för mig, men jag skulle önska att det fanns att köpa i stor pack:P jag använder det varje gång jag duschar så mellan 3 och 6 dagar i veckan. Har hår ned till rumpan och det blir jätte mjukt och trasselfritt :)
Jag använder Oliv Naturell hårinpackning. Finns att köpa på Åhlens för 65:-
Annars kör jag bara på olivolja, eller honung + silikonfritt Balsam.
#9: Den innehåller silikon. Jag har den, dock aldrig använt. Det står Cyclomethicone :p

Jag använder Redken Rescue force!
Bästa jag provat och helt klart värd sitt pris även om den är dyr!
Slår alla inpackningar jag provat med hästlängder.
Jag har en hårinpackning från Thailand, som har konsistensen av lera. Luktar helt okej och är bra för mitt slitna och tårra hår.
Kostade väl 15 kronor eller liknande.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

jag kör med olivolja och äggulor ibland 
john masters organics rosmarin och pepparmint hårkur, silikonfritt, fungerar mycket bra, runt 200-300 kr beroende på vart man köper den. Jag spär ut den 1+2 delar vatten i en sprayflaska och använder som leave in.
#9 den har tom 2 olika siliconer i sig :/
Ge mer än du förväntar dig att få.