Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1956 ggr
Catta89
0

Hjälp med bra hårfärg.

Jag vill ha svart hår, riktigt svart och prövat dom flesta olika märkerna som finns i vanliga livsmedelsaffärer men färgen har alltid gått ut till brunt på typ 1 månad och det är jätte jobbigt för det sliter ju attans på håret, så oftast får jag nöja mej med att färga det typ 1 gång i halv året för att å ha svart 1 månad sen vara brunett efter det. Och kan ju tilllägga att jag verkligen HATAR HATAR HATAR brunt överhuvudtaget men har väldigt käsligt hår så det blir total förstört om jag färgar oftare, även hur mycket inpackningar jag än använder.

Så nu till vad jag vill ha hjälp med: En riktigt bra hårfärg som gör så det svarta sitter i läääänge. Gärna så absolut länge som möjligt för någon annan färg än svart vill jag inte ha. :) Har haft blond (min naturliga hårfärg och även blekt det blond), lila, rött och brun efter den svarta färgen gått ur. Och trivs bara med svart.

Alex
0

Svart hår får du färga rätt ofta, speciellt om du är ljus naturligt. För en så skarp färg bleks så det blir oftast lite brunskiftande efter ett tag. Sen skiljer det en del mellan olika hårtyper hur mycket färg de suger åt sig. Sen finns det även andra faktorer som kan påverka hur bra/dåligt färgen sätter sig, om du har Silikoner i håret t.ex så fäster färgen sämre, även Balsam bör du undvika före färgning.

Men sen är det som sagt vardagliga, yttre faktorer som påverkar svart hårfärg negativt, som solljus och så. Det bleks helt enkelt efter ett tag.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Catta89
0

#1 Okej, men läste ngt om hennafärg och att det satte sig väldigt bra men hur funkar det med just svart färg? Sen är det ngn skillnad om man använder hennafärg om man har färgat håret med vanlig färg innan? Jag har nog inte färgat med vanlig färg på minst ett halvår och tänker inte färga håret förens i sommar igen men hoppades på att få bra tips på hårfärg tills dess :)

Alex
0

#2 Även hennafärg kan blekas vad jag vet, det är bara svårare att få ur helt. Färga över vanlig färg är inga problem, dock kan du inte färga över Henna med annat än Henna. Och svart kan du ju inte färga över med nån annan färg, så färgar du svart med Henna måste du låta håret växa ut om du vill ha någon annan färg sen.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst