Frisyr hjälp :P

Tja, svårt att säga när man inte ser ditt ansikte och inte kan avgöra vad du passar i riktigt, men ett alternativ är ju att klippa en page-frisyr som slutar strax ovanför axlarna.
http://hairblogg.blogg.se/images/2009/cimg2379_31172019.jpg
Eller klipp dig korthårig och låt det växa :)
Kanske färga det lite mörkare, en mer ''bestämd'' färg? =)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Jag tänkte färgade i ljus rosa som denna fast rosa då ^^
http://3.bp.blogspot.com/_9Zf_P9g6cuo/SXVq5lhhtNI/AAAAAAAACs4/SFzTiqyd410/s400/emo-girl2.jpg
du skulle nog passa i en lätt mjuk choklad brun hårfärg. Som gör att håret ser tjockare ut. Skulle inte vara fel om du klippte en mera ''lugg''. Inte en rak lugg. Mera ah, jag tror den här frisyren skulle passa dig.
http://www.haircutshairstyles.com/pictures/howtocutortrimyourbangs.jpg
eller
http://www.weddingbeepro.com/wp-content/uploads/2009/02/keira-k1.jpg

#5 De flesta skulle nog passa i Keiras vackra svall, men hur tänker du att trådskaparen ska få till det av sitt hår? Förlängningar/löshår? Bara undrar 
#6 - har du inte hört ordet spara ut håret? Eller göra en kortare version av den. ;)

#7 Hon kan låta det växa till knäna om hon så vill, det kommer aldrig att få den volymen naturligt 
Det säger jag inte för att vara taskig, men om hon inte vill styla det varje dag så kommer det inte att se ut ens i närheten av det där eftersom hon har tunnare och rakare hår.
#8 - moss? och hårfön daa XD
#10 - du måste bleka hela håret för kunna tona det rosa. Och inget jg rekomenderar för dig som har tunt hår. Du kan testa om du vill. Men blekning sliter något fruktansvärt. Och jag tror du ska ha en rätt skapr rosa men ändå inte för skarp. Kanske Manic Panic hothot pink är något för dig. Jag har en bild där jag har den färgen i håret.
Jag vet inte vilken Rosa jag vill ha :/ Men några tips om vilken rosa man kan ha =)
#14 - Finns miljarder miljoner olika rosa Färger..

#9 Du menar mousse? Hårstyling i all ära, det har jag inte sagt något om. Men alldeles nyss sa du ju att hon skulle spara ut håret eller klippa det kortare och få Keiras frisyr? Svårt att bestämma dig? 
#16 - Jag sa att hon kan klippa den i kort. Om hon inte orkar spara ut det alltiså..
#15 :P Jo det va jag :D Men skulle mörk elr ljus rosa passa?
#18 Det beror främst på vad du vill ha. Vill du ha en ljus eller väldigt stark rosa (som i inlägg #11) behöver du nog bleka lite först.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#29 men om jag tar t.e.x. ljusrosa Blir det nästan mörk rosa då elr?
#20 Nja, blir nog snarare att den syns väldigt dåligt, eller inte blir rosa alls. En skarp rosa kommer bli rätt mörk dock.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#21 okej :P Men borde man göra hos frisör elr hemma?
#22 - inga frisörer nu för tiden har rosa hårfärg hemma.
#24 - jo shock har bra hårfärg. Köpte min fär ifrån höll typ 5 tvättar sen börja det skrifta skapligt i orange. Su kan se min bild ovan som jag har baby rosa hår på som luggen och de som inte är orange blir det efter 2 tvättar.
okej :P Jag ska testa fixa till mitt hår i mitt rit program hur det skulle kunna bli med och utan blekning
#25 Har du ngn bild på när du hade helt rosa? om det blev bra?
Du måste bleka håret. Färgen fäster inte annars.
okej då blir det ljusare :D Men hur lång tid tar det att vänta efter blekningen? Har hör ungefär 1-2 månader stämmer det?
va? vad ska du vänta på? XD
att färga det ingen för ibland sliter det på håret så man mst vänta har jg hört :P
#33 - det är mellan bleknignarna mera. Hårfärg sliter inte lika mycket
#34 Okej :P Men hjälper det med inpackning efter bleckningen jag har en som hjälper mot det men hur mkt hjälper det?
#35 - tänker du på efterbehandlingen? Den hjälper inte speciellt mycket bara efter du haft den i och ett tag. De är bara så inte håret ska vara jätte slitet efter.
#36 okej :P Man får väll se, Mamma gillar inte att jag ska bleka håret men jag tycker att det borde gå :)
#23 Jodå, det finns allt frisörer med rosa hårfärg.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#38 - hm, det visste jag inte :o
De jag varit till har haft röd och orange och grönt mera.. Men de kanske blandar mera själva? Aja då har jag ju lärt mig något nytt ;)
#39 mer exaktså användert de Magma - färg. Den blekerföreden färgar. Resultatet håller ganska länge har jag hört. Har aldrig provat själv, men är lite skeptisk att ha det i hela håret.
#40 - jo jag tror också det inte är så de vill färga hela håret på folk. Intressant ändå, hm coolt att den bleker och färgar så de blir rosa! MAGI kallas det. haha ;)
Jag tänkte sätta i hårförlängning istället, Det sliter ju inte på håret :P
#42 - .. Hårfärlägning med clips lim eller något annat sliter på rötterna. Enda som inte sliter på håret är låta det vara ifred. Hårförlängning sliter inte av 1 gångs användning men har du clips och har varje dag i över 2 års tid. Så sliter det jätte mycket på dina rötter.
#43 Men det sliter inte like mkt väl?
#44 - som blekning i längden - kanske. Jag har en kompis som har löshår varje dag. Och hennes hår är superslitet. För man tror det inte slits men faktiskt gör det de. Har man tunna hårstrån kan clipsen slita av håret. Hände min kompis tyvärr.
# 45 okej … Men vet du var man kan köpa?
#46 - happyhair, tajmahal, rapunzelofsweden o.s.v
#47 Du vet ingfen annan? Var inne på alla och Det skulle vara roligare med olika altenativ
#48 - vad är det du vill ha för löshår? De har de mesta där.. Finns ju masser av löshår på alla dessa sidor. Men du kan kolla kawaiidesign.se sen finns det ju engelska sidor också, bara googla på: hair pieces..