Behöver jag fler extensions?
jag har inte så stor koll jag rekomenderar starkt clipons. det är fyra delar och blir så där lagom tjockt. =)

va? jag frågade inte om det…

jag tyckte att det såg bra ut :)
annars så märks det ju om det är för tunnt! ;)
Säger som Isay, du märker nog om du behöver fler när du satt i dom. :)

jag behöver ca 100-150st slingor till mitt hår. sen beror det helt på hur många gram varje slinga ligger på och hur tjockt ditt egna hår är.
när jag gör förlängningar på kunder så är det väldigt sällan 100st slingor räcker däremot.

jo precis, men jag vill ju inte stå där och ha börjat sätta i det och märker att jag behöver fler :P men jag köpte ändå ett till paket haha :P
tack!
Hur långt och tjockt är ditt egna hår? Vilken frisyr har du tänkt dig?
100 slingor Kan räcka, om man söker en rockig uppklipt stil.
vill du däremot ha rakt och tjock hår utan etapper brukar det krävar fler än 100 slingor.. men somsagt, vikten spelar också roll.
har du 50 gram hår (dvs 0,5 gr/slinga) blir det något tunnare.
har du 100-140 gram hår räckert det bra om ditt egna hår är längre än 20 cm .
Men alla hårförlängingar är mer eller mindre individuella.
För vissa räcker det gott och väl med 80 slingor på ca 0,8g/slinga.
Andra behöver närmare 200 slingor med samma vikt/slinga.
Frissan rekomenderar mellan 80-100 st för att de ska bli "normalt" själv har ja mellan 80-150 st men då är det JÄTTE tjockt ! Tänk på att de oftast blir mycket mer när du väl fått i dom i håret,( om du inte är Jätte tunn hårig alltså )
Sen är de ju inte värre än att du lägger in fler om du inte skulle va nöjd,min komis ( som är frisör ) hon gör på sej själv men hon brukar ha i 300 st,det är JJJJJJJÄKLIGT mycket hår alltså,men de ser jädrigt snyggt ut oxå,men ja tycker nog att de lite väl mycket! man kan nog till och med kalla de att de är en överdrift!
som sagt, beror helt på hur många gram varje slinga är på..
Tarsans kompis kanske har 300 slingor med ca 0,5 gram i varje slinga.
det blir ju tjockt, men det skulle knappt gå att sätta i 300 slingor på 1 gram/slingan… (jag har försökt, tillsamans med mandarin, "bara" 200 slingor på 1 gram styck blir absurt tjockt ;) )

haha, och man har absurt ont i fingrarna efteråt :p
Vet ej hur många gram hennes väger då hon har frisör saker från salongen!
#10 haha. då får köpa sköna mjuka typ fingerborgar hahahahha . för det kommer fler tillfällen då vi sitter där ;P
#11 Vi arbetar också med frisörsaker.
ja de trevligt att ni gör det,men då kanske ni vet va de vanligaste håret väger,va kostar de per slinga hos er?
Lät otrevligt de ja skrev ovan såg ja,kan ju tolkas så kanske,men de va inget sånt ja mena
haha ingen fara, tog det inte så. tar oftast inte betalt per slinga. utan per 100 slingor.. behövs fler arbetas det fram ett pris individuellt.
och det vanligaste håret väger ca 0,5 - 0,8 gr/slinga. ;)
mandarin har nog prisuppgifter på sin hemsida. Min sida ligger tillfälligt nere, men skicka gärna pm med dina frågor så svarar jag snabbt och uppriktigt och med priser.

Jag tar betalt för jobbet, sen kommer jag och kunden fram till vad den har för krav på håret och vad jag anser passar kundens hår bäst. så det varierar väldigt mycket med vilka slingor jag köper.