Mjöl i håret?
Jag läste på en sida på internet om några som använde mjöl i håret istället för torrshampoo. Det låter helt knasigt, jag vet, men jag funderar faktiskt på att prova. Någon som har testat? Jag googlade och fick fram en diskussion från ett forum: http://www.stylesearch.se/snacka/Frisyrer/2457576/Mjoel-i-haaret/
medarbetare på allergier.ifokus .
Eek, jag skulle inte prova det personligen, jag har kokat allderles för mycket tapetklister i mina dagar för att få för mig att lägga mjöl i håret. Det var möjligvis inte så att de använde potatismjöl(inte vetemjöl)?
#1 Haha, jo jag skrev fel, menar naturligtvis potatismjöl^^ Vetemjöl skulle nog bli en deg när man skulle skölja ur det xD
Jag kan faktiskt inte uttala mig eftersom jag aldrig har provat. Men potatismjöl är ju en naturlig produkt, och det kan absolut inte skada att testa.
Skriv gärna och berätta hur det går ifall du bestämmer dig för att testa! :)
Jag provade faktiskt idag, kändes helskumt att gå till skafferiet när jag skulle fixa håret, menmen xD Det var svårt att få in det ordentligt i håret, så jag satte upp det i en knut sen för säkerhets skull, mitt hår var lite fett nämligen. Nu när jag släppte ner det så märkte jag faktiskt ingen skillnad mot hur håret var imorse, lite halvfettigt. Så, det blir vanligt torrschampoo för mig i fortsättningen :P
Haha, jag går alltid till skafferiet när jag ska fixa mitt hår. Man vänjer sig.
var håret fortfarande fett i botten? eller var det bara fett i topparna`?
#6 Håret var fett i botten :)
Jag har använt potatismjöl några ggr. Och man måste gnugga in det där håret är fett annars funkar det inte. Sen funkar det bäst på ljust hår (väldigt blondt!!) annars ser det rätt matt och tråkigt ut om man skulle ha brunt hår.