Hår iFokus

Hår

Etikett: frisyrer
Läst 5195 ggr
shimmer
0

Scene hair med rosa clips????

2 frågor:

1.Vill ju ha scene hair men fattar inte hur man ska klippa upp det, någon som har en video/eller har hittat en på t.ex youtube???

2. Skulle oxo vilja veta om någon vet nåt ställe(helst i stockholm/iingen internetsajt)som säljer rosa hår clips on(hårförlängningar)???

Väldigt tacksam för svar!!!!!

//linnéa

[Nötis]
0

det är bara att söka på youtube på "scenehair tutorials"  jag klippte mitt hår med hjälp av en youtube totorial och mitt hår blev riktigt bra :D  (kollade efter länken nu men användaren hade raderat hela sitt konto så videon finns inte kvar :/ )

Skitenkel metod också, man tar en slinga med hår, snurrar den som faaan och sedan klipper man små jack med jämna mellanrum i den där slingan. Sedan släpper man slingan och drar bort håret som klipptes av med fingrarna :) busenkelt!   Fast man måste ha tjockt hår för att kunna klippa sådär, för håret tunnas ur svinigt mycket utav det. Men det blir snyggt :) tycker jag iaf.    Jag klipper alltid upp mitt hår med den där metoden nu ;) men jag gillar att det blir lite tunnare också, enklare att ställa och hålla på med det då ^^ 

det kanske inte är den bästa metoden att använda sig av när man ska klippa upp håret, men det är enkelt för såna som mig som är sin egen frisör :) (y)

shimmer
0

ok tack:)

Nån som vet var man kan köpa rosa clips?

CiCee
0

Ngn av dessa kanske. Lite olika färg. Den ena kanske är lite för lila, men ändå.

http://www.shock.se/system/search/product.asp?id=138292

http://www.shock.se/system/search/product.asp?id=138081

shimmer
0

Skrattandeok tack:)

[Strawberi]
0

Ett tips, för få de mera ''tuperat'' när du klipper använd rakhyvel. De blir mycket bättre.. För saxen gör ett rakt snitt vilket det inte vill vara. ;)

[Nötis]
0

med rakhyvel tunnar man ur håret supermkt också så har hon inte tjockt hår så tycker jag inte att man borde försöka sig på det :)

[Strawberi]
0

#6 - de är lite svårt att få de jätte uppklippt med en sax. Tillslut har man inget hår kvar. Nja scene hår är nog inget för folk med riktigt tunt hår..

shimmer
0

jag har väl typ mittimellan, förut hade jag tunt efter att ha färgat håret men nu 'är det lite tjockareSkrattande

[Strawberi]
0

#8 - då ska det gå bra! :) Lycka till ^^ btw, de flesta som har rosa slinga i håret har inte clips de har färgat de på riktigt eller det är ju så olika haha. Jag hade riktigia tigerstripes förut. Har dock ingen bild. :(

beliivelove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har typ scean hair (stavning.

även fast jag inte vill det, men jag tycker om mitt hår iaf!

[Strawberi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#10 - Gud vilket fint hår! Jag kan ju passa på att visa min kompis hår, jag har lov att lägga ut en bild har hon sagt.

shimmer
0

#10+#11: fiina:D

Kan man köpa blekmedel i nån affär eller???

CiCee
0

Vanlig hårblekning? Finns å köpa i de flesta vanliga mataffärer och så. Coop, Willys, Hemköp …

Tindrar
0

#10-11 Riktigt snygga:D Kanske ska försöka själv, men ifall det går åt helv*te kommer jag bara få panik, så får väl be min syrra att klippa, så kan jag bli sur på henne ifall det blir fail;P

[VictoriaR]
0

Klipper ni bort hela håret där bak och bara låter två slingor vara kvar? Jag vill ha scene hair, klipper upp mitt hår själv, men jag har inte vågar ta hår där bak och klippa av det helt :3

[Golgadoth]
0

Rosa slingor finns på många affärer, t.ex. Odium Clothing, Shock, Blue Fox, Punkt Shop, finns massor, googla!

mollycrimson
0

taj-mahal på drottninggatan i stockholm har rosa clips och andra Färger :) är inte så förtjust i deras s.k "äkta" hår, men du vill ha syntet?

shimmer
0

#17, om det e bra vill jag väl det, men har ju aldrig haft löshårSkrattande

[VictoriaR]
0

#18 Syntet är inte bra, du kan inte behandla det som naturligt hår, och det håller inte lika bra.

mollycrimson
0

jag har aldrig använt syntethår, skulle aldrig göra det men jag har inte bara slingor utan använder hela trens. men om du bara vill sätta i någon gång så är ju syntet liksom det billigaste. annars kan du köpa ett trens med äkta hår i blont och färga det rosa.

shimmer
0

ok,pris??

NeverToLate
0

Om du vill ha rosa clip on slingor så kolla happyhair.se :) dem har ganska mycket roligt.

Ska ni bleka håret så rekommenderar jag Stargazers blekning som finns på shock. Superbra!

[Strawberi]
0

#22 - sliter håret så in i håle där emot XD

mollycrimson
0

syntethår är ju väldigt billigt, har aldrig köpt det själv men gå in på den här sidan så ser du olika priser beroende på vad du vill ha!

http://www.tajmahal.se/syntetshar-c-118-1.aspx

NeverToLate
0

23# Inte mitt hår iaf. men det kvittar nästan vad jag gör med mitt hår så är det jättefint xD haha det har alltid varit så snällt :) Jag kan blondera d så satan sen 2 veckor senare så är det typ inte slitet längre. hehe

shimmer
0

Provade stargazer för nåra år sen, men då hade jag inte blekt det:P Det var bara hårbotten som blev rosa:P haha:D

kollade på sajten men hitta ingen rosa:( finns det på affären? vill bara ha nåra slingor:D

köper man till clips ellr är de me i håret från början?

mollycrimson
0

det finns rosa i butiken, vad jag minns iaf. de har så himla mycket att välja på, har dock inte varit där på länge då jag handlar på andra ställen men vet att Taj mahal iaf har mycket sånt.

går du dit så får du hjälp :) vet du vart drottninggatan ligger?

shimmer
0

JappSkrattande Ska nog dit i helgen så kan kolla upp det då^_^

shimmer
0

För jg vill ju bara ha några förlängningsslingor men då kostar det väl inte lika mycket???

mollycrimson
0

#29 nej det gör ju inte det :)

sandraxea
0

Ska man använda löshåret på clips som enstaka slingor spelare det ingen roll om det är syntet eller inte. undviik bara att platta/locka det då.

scene girls brukar använda sig av löshårsslingor på clips, få är så ambitiösa att de färgar sitt eget hår i 1800 Färger och ränder och mönster.

clips är en bra lösning till en början.