Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 5507 ggr
Meddo
0

avfärgningen biter inte på mig ?

Hallå.
Sitter just nu med en avfärgning i skallen. & det biter inte på mig? Har långt hår, till midjan ungefär. Svart. Har färgat det svart under snart 2 års tid, så det håret som är längst ner är väl färgat ett antal gånger, fast, jag brukar främst bara färga utväxten när jag färgar det på nytt. Men det vill inte bita iaf? Nothing happens ?
Är meningen alltså att jag skall få sitta med svart hår antingen till det växer ur eller tills jag klipper av skiten?
:(

[Caifeen]
0

Testa ett annat märke, eller vilket märke använde du och hur länge satt det i?

Alex
0

Det kan finnas flera anledningar till att det inte biter, antingen är ditt hår mättat och kan inte ta åt sig det, det kan ha ett tjockt silikonlager som hindrar det för att tränga in (om du använder schampo/balsam med silikon i) t.ex… Du kan ju testa med blekmedel istället, det är samma sak som avfärgning fast starkare. Annars att gå till en frisör så du kan få professionell hjälp (de har dessutom bättre blekmedel).

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

mollycrimson
0

när jag har avfärgat har jag alltid använt Jane Helen Mood - Ultrablond. Alltså, den är STARK, det blir verkligen ljust snabbt! haha har en kompis som ville bli blond och var "typ" det och hade försökt med en massa "finare" märken. så provade hon mood och jävlar vad ljust det blev :P

Jenahbella
0

när jag har färgat från brunsvart har jag fått färgat två ggr för att de ska hända nånting alls. första gången händer ingenting och andra gången blir de ljusare.

Meddo
0

#1 Jag använde Garnier Nutrisse Blond L1+. Nu har jag köpt Schwarzkopf Blonde L1+ istället, dels för att det inte fanns den andra i affären.

#2 Okej, ja frisören vore väl det bästa men jag har hört av folk att man blir avvisad att avfärga håret om man har svart hår, men jag vet inte? Jag tänkte gått dit och frågat om ett prisförslag, men jag var för ivrig Tungan ute

Men det som hände var iaf att jag blev blond/gul i min utväxt, sedan lite orange/röd/brun närmast utväxten och resten av mitt hår blev typ mörkbrun/rött istället så lite hände det iaf och jag tror att det kommer att hända mer nästa gång Glad

Men som sagt har köpt två paket Schwarzkopf Blonde L1+, det ska vara blekning istället för avfärgning, fast å andra sidan står det inte på den att man kan färga på redan färgat håret som det gjorde på den andra förpackningen jag hade, då stod det att man kunde färga på redan färgat hår typ. Men det ska väl gå ändå? Eller?

Jag avfärgade en gång i igår, jag funderar på att lägga i en ny omgång i helgen, eller är det för tätt inpå tycker ni ?

Tack för alla svaren Glad

Alex
0

#5 Ja, det går att använda den på färgat hår. Och enligt min mening är det bland de bästa du kan köpa i en butik. Flört

Om det är för tätt inpå beror mest på ditt hår, samt hur rädd du är om det. Så det är svårt att säga.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Meddo
0

#5 Okej vad bra Glad Tack så mycket för svaren! Ja jag får se hur länge jag väntar, men förmodligen blir det i helgen. Inga tips på återfuktande masker som är bra ?

mollycrimson
0

mood är bättre än schwartzkopf…

drutten2
0

Mood biter bra på mörkt hår, även jag har testat andra men utan större resultat.

sandraxea
0

Blekning av hår bör inte göras oftare än var 3e vecka. helst mer sällan,, (men vem fan orkar vänta.. :S )

Nästa gång du bleker, Blek de partierna i håret som är mörkast INTE hårbotten.
arbeta dig succesivt uppåt från gång till gång. (jobbig procedur men bleker du hela håret varje gång kommer det fortätta vara randigt. och har du otur går det av uppe vid huvudet… )