Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 3679 ggr
Meddo
0

Uppskrämd - köpte peruk !

Efter att ha läst en hel del om blekning av håret på nätet blev jag rädd. Jag har blekt mitt hår 2 gånger på en vecka nu. Och det har inte hänt så mycket med det, så gick till en frisör och han rekommenderade mig att vänta minst 4 veckor till innan jag bokade en tid hos dem för att få ordning på mitt hår. Och min första tanke var "gah! ska jag se ut såhär i 4 veckor till? Aldrig" (Gul utväxt, orange och rödbrun på det längre håret) Sen läste jag om dem som fick gummihår och håret gick av, såg ut som en risbuske efteråt, och då blev jag rädd. Man vill ju ändå ha så mycket och så helt hår som möjligt kvar på huvudet. Så jag tänkte att min chans att låta mitt hår överleva någorlunda är att skaffa en peruk och ha på mig, så kan jag vänta i några veckor innan jag ger mitt riktiga hår en omgång på nytt. Så jag gick ut på e-bay och hittade en som var ganska snygg & relativt billig, och den gick ut ca 5 minuter senare. Så nu är jag ägare till en peruk för 174 kr som jag tänkt använda mig av ett tag framöver.
Är detta galenskap eller är det en bra idé?
Tungan ute

Meddo
0

Kan slänga upp en bild på den också, så får ni se hur den såg ut Glad

*Bild borttagen av sajtvärd*

Alex
0

Det låter ju som en himla bra idé faktiskt. Glad Men du får länka till bilden istället för att lägga upp den här, då jag antar att du inte har rättigheterna till den?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Meddo
0

#2 Åh, vad glad jag blev att någon sa det, blev nästan rädd att det var en dum idé först. Längtar tills den kommer så jag får se den Glad

Här är en länk till den; peruk

[Caifeen]
0

Snygg! Det var ju riktigt smart att köpa en peruk :D

mandariiin
0

den var väldigt fin. Fast jag kan bara påpeka att det kommer antagligen se väldigt plastigt ut, då det är rent syntethår. Så jag personligen skulle aldrig gå ut med en sån.

Meddo
0

#5 ah du skräms, menar du att jag kommer se ut som en dåre med den på :O shit… finns det inget sätt att få den att se mer naturlig ut då?
ne klart det inte gör. jag är osmart.!

mandariiin
0

haha. inte meningen att skrämma upp dej.

men syntet ser ut som barbie hår. det ser verkligen inte bra ut. tyvärr.

och det finns inget du kan göra för att få det att se bättre ut….

Meddo
0

hmm.. helvete också.

regskylt
0

#8 jag tror att du kommer att var asnygg i den ialla fall. plastigt eller ej.

mandariiin
0

ja absolut, inget illa jag menade. tyckte att peruken hade en väldigt fin färg + frisyr!

mollycrimson
0

håller med mandariiin. själva perukens frisyr och färg var skithäftig! just det att du skulle valt en med äkta hår…

Meddo
0

#9 haha tack. det får bli som det blir tills jag får ordning på det vanliga rufset iaf Glad det mesta är faktiskt bättre än att gå som det är nu.

StickyKitten
0

Jag känner två personer som blekt för mycket på för kort tid. Äventyret slutade med att de helt enkelt klippte av allt och blev korthåriga eftersom håret var helt förstört :)

Så peruk är nog en bra idé ja. Mössa fungerar ju till viss del också.

[Nötis]
0

på tal om snygg peruk  ;) har hittat en för folk som är lite mer "alternativa" haha. Tycker att den är så sjuuuukt snygg, jag har lust att köpa den även fast jag inte har någon användning för den alls haha ;) XD

[

http://www.odiumclothing.net/index.asp?main=/generated/article_1123_0_0_0_0.asp&extra=49-0

](http://www.odiumclothing.net/index.asp?main=/generated/article_1123_0_0_0_0.asp&extra=49-0)

iih nu började jag dregla över den igen, ojojoj jag vill haaa!

regskylt
0

#14 dne rä sjukt snygg :)

CiCee
0

#0 Det kommer nog bli jättebra. Jag, mitt dumma nöt, tänkte inte alls på att jag kunde haft peruk när mitt hår var som värst Tungan ute
Använde mössa 24/7 istället ^^ Och då har jag ändå 2 peruker hemma, varav den ena, lustigt nog, är den som #14 länkade xD

JossanH
0

Peruk är väl aldrig fel :) Ska man ha en med riktigt hår så kostar de ju vanligtvis några tusenlappar, men de kan se sjukt snygga ut!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

#0 Oj, frisyren och färgen på din peruk var riktigt läcker!

#14 Skulle vilja ha den frisyren!

Hm, en peruk kanske vore ngt för mig, mitt hår gör ju ändå aldrig så som jag vill ändå :P

Meddo
0

Jag har iallafall bokat en tid hos frissan nu, och dit längtar jag för fullt ! :) Bokade inte en förrän den 23 februari, vill avvakta ett tag med tanke på att håret redan fått sin en omgång.
Men nu har jag något att se fram emot iaf Glad

Alex
0

#19 Härligt, hoppas resultatet blir bra! Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

sandraxea
0

Peruk är fantastiskt! (kan dock bli varmt ;P Men ack så bra när man vill skydda sitt egna hår. 
TIPS; Sy fast clips i fram under, som du kan fästa i "luggen" på dig sj.. så den inte bara glider av huxflux ;)