Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 1822 ggr
Ooanna
2010-02-01 13:41
0

Hårförlängning

Tänkte försöka mig på att förlänga håret med keratinvax. Vill dock spara någontusenlapp, och undrar om någon här vet hurpass svårt det är att göra själv? Både att sätta i och ta ur..

mandariiin
2010-02-01 22:50
0

Har du någonsin satt i en keratinförlängning i huvud taget?

Att inte vara kunnig och göra det innebär att du kan förstöra håret totalt.

Och det är väldigt svårt och komplicerat att göra det på sej själv.

Så är du okunnig så ska du helst inte göra det på någon alls. Och har du aldrig gjort det så kommer det nog sluta med att du kanske förstör hela ditt egna hår plus att du har smetat vax i hela ditt egna hår.

Jag har jobbat med extensions i snart 5 år, och jag klarar av att göra det på mej själv. Men då har jag även tränat på många andras hår, så jag jobber mer med känsla, inte med ögonen jämt.

sandraxea
2010-02-04 03:08
0

Säger som mandarin, har man ingen erfarenhet ska man inte sätta sig och göra detta själv! det finns folk, (så som jag sj och säkert många andra, som Har erfarenhet och kan hjälpa dig billigt)

ex, har du för tun slinga av ditt egna hår, gentemot löshårs-slingan, kan ditt egna gå av, pga vikten. (inte så roligt med kala fläckar)

detta gäller även andra metoder, man bör vara aktsam och påläst, för att inte skada sitt egna hår mer än nödvändigt.

ÄVEN VID URPLOCKNING AV EXTENSIONS bör man se upp! Läs på!
keratinvax ÄR jobbigt och tar lång tid att plocka ut! Och kan med fel metod/verktyg förstöra ditt egna hår!

Förslag, använd Stickhair-slingor och mikroringar om du absolut vill ha slingor och vill göra det själv.
och var noga med att inte ta mindre slinga av ditt egna hår, än löshårs-slingan.