Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 6182 ggr
[Nalle-]
0

Att bleka håret?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Jag har försökt färga mitt hår rött länge, men det har inte blivit så knalligt rött som jag velat. Folk har tipsat mig om att jag ska bleker håret innan för att få det rödare. Stämmer det? Även hår som inte så gärna vill ta till sig färg? Är lite skeptisk mot blekning. Folk jag vet har fått klippa av sig hela håret för att det har blivit för risigt efter blekningar. Mitt hår har väldigt tunna hårstrån och redan lite risigt så jag är orolig hur det skulle bli efter en blekning. Vilken röd färg brukar ni använda?
Hjälp uppskattas!

Mitt hår någon vecka efter färgning. Färgen jag använder kommer från Schwarzkopf och heter Kashmir röd.

paronskrutten
0

Mitt blir jätterisigt efter blekning, trots att jag tycker att jag är försiktig om mitt hår. Om du vågar experimentera kan du FÄRGA håret i en blond nyans, och se om det blir ljusare, och sedan lägga på en röd.

Schwarzkopf är min favorit bland röda Färger, de brukar hålla ganska bra samt ha bra nyanser.
Något jag kan tipsa om för en intensivare färg är nutri color creme från revlon, som är en vårdande inpackning med färgpigment. Effekte av den kan liknas vid en toning.

Helena

[Nalle-]
0

#1, Tack för ditt svar! Ja, att färga blont kan ju faktiskt vara en idé… Jag har redan en inpackning med färgpigment som jag tycker fungerar riktigt bra :)

Alex
0

Har du rött hår nu? Färga blont kan du inte göra om du har mörkare hår, då måste du bleka. Färga fungerar bara för att få mörkare eller annan nyans, inte ljusare.

Men för att få riktigt rött hår ska du ha så ljust hår som möjligt som utgångsläge när du färgar det.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Golgadoth]
0

Jag färgade från svart till "Pillarbox/poppy red", jag blekte typ 7ggr, men schwarzkopf blondering, och sen andra. Intensivblondering, extremeblondering, avfärgning och blekning. xD
Sen körde jag med Directions vita toning, och sen färgade rött! Att bleka håret är alltid bäst, tycker jag. Det blir bättre resultat då. :)

CiCee
0

Inte så bra på det här med att färga över andra Färger och så, men jag slänger in ett tips på en bra färg i alla fall.

Färgade mitt hår från blondt till rött med "Wella Color Touch - 66/45-Vibrant reds" (165:- på Panache) och blev väldigt nöjd med den. Det blev en väldigt röd färg på håret, men ditt hår skulle nog behöva vara ljusare tror jag.

Länkar till en bild på mitt hår också :) bild

Lycka till
//Cee

JossanH
0

Jag har också ganska sprött och frissigt hår men bleker ibland när jag tycker det blir för mörkt vid hårbotten (har en ganska blond naturlig hårfärg). tycker inte att håret blir så värst hemskt efter en blekning.

Håret suger ofta åt sig bättre efter att man blekt och röda Färger blir verkligen röda om det är en blekt grund.

Sajtvärd på Iller.ifokus

paronskrutten
0

det fungerar att färga ljusare, av egen erfarenhet. värt att testa iaf?

Helena

[MissDiss]
0

Här hittade jag färgen som #5 pratade om fast billigare: Wella

[Nalle-]
0

Tack så mycket för alla svar! Ska kolla upp alla Färger sedan.

Om man bleker det en gång, måste man då bleka igen innan varje färgning? Eller räcker det att bara bleka en gång? Som sagt är jag orolig för att mitt hår ska bli helt förstört av en blekning då det redan är väldigt risigt och torrt.

Alex
0

#9 Nej, det som redan är blekt och färgat behöver du inte bleka igen (om färgen blev tillräckligt ljus). Det enda är ju utväxten sen, om du inte har naturligt ljust hår.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst