Silverschampo eller silvertoning?
Hej!
Jag har färgat mitt hår blont, men mitt hår skiftar beroende på ljus lite i röda toner. Så vill jag inte ha det.
Min kompis tipsade mig om att jag skulle göra en silvertoning istället för att använda silverschampo eftersom hon menade att det kan vara svårt att få det bra med silverschampot.
Vad tror ni funkar bäst för att få bort det röda nyanserna? Kanske har andra produkttips? Om silvertoning.. vilken? Det gör ingenting om håret blir ljusare
Ingen som vill svara? Hade varit kul med lite respons.. : )
tror att silvrschampoo bara tar bort Gula skiftningar, vet inte hur der är med silvertoning har aldrig hört det förut ;)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Okej.. tack för svar : ) .. ska kolla med frisören kanske…
silvertoning tar också bara bort skiftningar. men resultat blir det inte om håret är aldeles för gult.
okej.. men har du/ni något tips på vad jag kan göra för att få bort röd/gula skiftningar?
#7 blek håret? färga det någon annan färg?
Prova att färga det i en askblond färg? :)
Helena
Okej.. färga it is.. hade hoppats på en skonsamare lösning för mitt hår.. men om det är det enda som hjälper så kanske jag borde fundera på det…
Bleka låter lite för drastiskt färga i så fall. Askblont låter bra.. Japp Tack så mycket för alla tips!
: )