Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 2419 ggr
Chamy
0

Frustrerande läge!

Nu behöver jag skrika av mig lite. Jag håller på och låter min lugg växa ut, det går framåt, men inte tillräckligt fort =(.

Luggen rör nu vid nästippen och är alltså allderles för lång för att ha som en vanlig lugg. Den är också allderles för kort för att kunna sätta upp i en knut på huvudet, så som jag gillar att ha det. Jag börjar bli riktigt frustrerad, för jag hatar att ha hårspännen, men nu är de det ända sättet att få bort skiten. Och eftersom luggen är rakt avklippt så ser det för j*vligt ut om jag drar den åt sidan. INGET FUNKAR!

Någon annan som är/har varit i samma hemska luggfas?

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Sweelin
0

Puffa upp luggen med hårspray? Annars är det nog hårnålar som gällerFlört

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Chamy
0

eek, jag ryser bara av ordet hårspray. Jag är nog den svåraste personen i världen att göra nöjd vad gäller hårprodukter ;)

Chamy

soetisen
0

Jag har precis samma problem som dig! Min lugg är nästan vid nästippen och som din rakt avklippt. När jag inte har hårspännen i så kan man inte sätta den bakom öronen häller för att den är för kort och jag får den i ögonen, blir galen av det :/

Jag förstår verkligen inte varför jag klipper en rak lugg när jag vet att jag kommer irriteras över när jag vill att den ska bli lång igen. Längtar till den blir så lång att det ser bra ut när jag sätter upp luggen, men det går så segt :(

- Medarbetare på studier.ifokus

JMax
0

Jag har försökt låta luggen växa ut ett år typ men jag lyckas inte…får panik när jag kommer till ett visst stadie o klipper av den igen…

Gillar inte heller hårspännevarianten men jag körde på den förra gången o det funkade ju men vidare snyggt var det inte…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Chamy
0

#3 Ja det är verkligen hemskt, topparna sticker en i ögonen och man blir helt irriterad på hornhinnan, det är ju hälsofarligt att ha så här lång lugg ju Flört. Jag hoppas på att man ska kunna få upp allt hår i en knut på huvudet inom två månader.

#4 Har nästan känt för att klippa min igen vid några tillfällen men jag har som tur är lyckats stå emot. Jag antar att det är vid det här läget som jag är i nu som du inte står ut längre?

Chamy

soetisen
0

#5 Ja visst är det ;) Det är precis så min lugg inte når mitt öra, men snart så kanske jag slipper problemet :D

- Medarbetare på studier.ifokus

JMax
0

#5 Kan tänka mig det…usch så hemskt jag tycker att det är…borde finnas snabbväxande medel för luggar på utväxt…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Chamy
0

#7 eller ett snabbväxande medel för allt hår på huvudet? ;)

Chamy

Tussebus
0

B-vitaminer sätter fart på håret tycker jag.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Chamy
0

Hm, jag äter kosttillskott så det räcker, haha, och det är en massa b-vitaminer i det. Funkar tyvärr inte för mig =(

Chamy

emms
0

Sätt upp den på huvet? :D Så gjorde jag när jag hade låååång lugg. Bara dra upp den och fästa med ett hårspänne eller två :D

Emma

[liljuhvit]
0

jag är i samma fas som dig. på ett sätt. har en sidecut på ena sidan som har växt 15 cm nu. den går NÄSTAN att få in i en knut på huvudet. jag hatar det verkligen. men det är bara att bita ihop och göra det bästa utav det :)

Alex
0

Hur går det, Chamy? Är ju nio månader sen du skrev tråden, så förhoppningsvis har den växt ut en del nu? Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Chamy
0

Haha, ja när jag såg att den här tråden var uppe igen så började jag tänka på hur lång den är nu. Förvånansvärt hur snabbt mitt hår växer, topparna av luggen är några cm förbi käklinjen, och jag kan nu sätta upp den i en knut utan hårspännen, dra den bakom öronen osv, nemas problemas.

Herregud man hade kunnat få en bebis på den här tiden, haha.

Chamy

Alex
0

#14 Haha härligt!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst