Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 5093 ggr
Noa-Nisse
0

borsta vått hår?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det sant att det sliter mer på håret om man borstar det när det är blött?

Jag gör alltid det men jag märker ingen skillnad!?
och en sak till.

för ett tag sen klippte jag mig. innan jag gjorde det hade jag såhär långt hår. jag trivdes i det men det var jobbigt att få ut alla tovor och håret trasslade sig och eftersom jag är extremt hårömm tog det tid och många tårar…

Medarbetare på Hundar.ifokus

Noa-Nisse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

sen klippte jag mig ganska kort och det blev såhär.

men nu håller håret på att växa tillbaka till det ursprungliga. Vad har ni för förslag? passar jag bäst i kort? eller i långt? det är så svååårt :P

Medarbetare på Hundar.ifokus

Em--ma
0

Ja det sliter mer p? h?ret om man borstar det bl?tt. Tror H?rstr?na G?r av l?ttare :-P

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Chamy
0

Håret är mer sprött när det är fuktigt eftersom det har sugit upp en massa vatten. Så vill man undvika att tovor uppstår så ska man undvika att borsta håret när det är blött. Däremot så kan man försiktigt reda ut håret med en bredtandad kam när man har i sitt Balsam, det brukar funka väldigt bra.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Alex
0

Att håret trasslade sig mycket när det var långt var antagligen pga att det var slitet. Men det varierar mycket hur lätt man märker att håret blir slitet, har man väldigt starkt och bra hår så kanske det knappt märks alls av vissa saker. Själv kan jag inte påstå att jag tar så värst mycket hand om mitt hår på det sättet, här används det plattång och stylingprodukter dagligen, jag färgar och håller på… Och märker inget större mer än lite kluvna toppar om det var längesen jag klippte mig.

Jag borstar även håret när det är blött, dock är det inte tovigt efter jag använt Balsam utan borstas ut extremt lätt. Dock är ett tips att börja nedifrån (vilket man helst alltid ska göra vid borstning av håret) och borsta upp. Inte dra borsten uppåt då, men börja med att borsta ut topparna, sen borstar du ut håret snäppet över osv. Så du bara tar en del i taget och sliter mindre på topparna, eftersom annars borstar man ju ofta ned tovorna dit.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Golgadoth]
0

Jag tycker att du passar i båda, men långt hår är ju alltid snyggt.

Varje gång jag borstar håret efter duschen så känns håret som gummisnoddar som dras ut, men hårstråna går aldrig av.. Om man drar i ett hårstrå, så känns det som en gummisnodd, och när man släpper blir det aslockigt xD

Och med tanke på hur det känns då, så känns det inte som om det är bra att borsta efter man har duschat, fast det kanske bara är på mig det blir så.. :p

Alex
0

#5 Nej, det bör du undvika, och framför allt att dra i det! Flört Blir det så är håret väldigt slitet och du bör vara väldigt försiktig och vårda det så gott du kan.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[Golgadoth]
0

hehe, det är nog mer än slitet, har färgat det så mycket att jag inte skulle bli chockad om det skulle trilla av Skrattande

du ser ut att ha färgat håret, hur gör du för att inte få det slitet?

Alex
0

#7 Ärligt talat så gör jag inte mycket alls, råkar bara ha tur med en himla bra hårkvalité… Jag försöker klippa det regelbundet bara samt använda bra schampon och Balsam. Inpackning har jag aldrig använt, jag plattar och stylar håret i stort sett varje dag utan att det märks på håret. Blekte det från brunt till nästan vitt en gång i tiden också, då blev det ju lite slitet, men inte mer än att det blev lite frissigt och att jag fick fler Kluvna hårtoppar snabbare. Så enbart tur skulle jag säga. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[Golgadoth]
0

aha okej, tur du har då :D

jag vill ha långt hår, har svart nu, fast luggen är typ lite smått grön xD hade tänkt att låta min utväxt vara, och låta de blonda växa ut och sen klippa bort de svarta, men att färga håret är som ett beroende :P

Meddo
0

tyckte du passade superbra i lite kortare hår :D

mollycrimson
0

För mig är det tvärtom. Mitt hår går sönder lättare om jag borstar det när det har torkat för då är det en massa småtovor.

Chamy
0

#11 Har du lockigt hår?

Att håret skadas lättare när det är blött är nämligen något som nästan uteslutande gäller för rakt hår.

Ha man lockigt hår gäller det oftast med det raka motsatta.

Alla hår är olika och reagerar därför olika på olika behandling.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

mollycrimson
0

jag har väldigt lockigt hår, ja ;) så jag borstar det nästan aldrig när det är torrt, om jag inte ska platta det.