Hår iFokus

Hår

Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 9063 ggr
Ellenfyrkant
0

Hur fläta i dreads ?

Jag undrar om någon har bilder som skulle kunna hjälpa mig att fläta i mina egna dreads med hjälp av kompisar. Verkar inte vara allt för svårt.

Mvh Ellenfyrkant

Telefonkontakt
0

Enkel guide på OdiumClothing.net. Lycka till!

http://www.odiumclothing.net/index.asp?main=cat/tip_extensions.asp

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Ellenfyrkant
0

åh tack, det ser faktiskt inte alls svårt ut. :D
Med lite hjälp från ett par kompisar så. :)

Mvh Ellenfyrkant

[Golgadoth]
0

Det där ser ju svinenkelt ut! Men undrar om det är lika lätt i verkligheten.. Tungan ute

Ellenfyrkant
0

#3 Det är faktiskt enkelt att göra såna flätor. Jag har dreadextensions i nu men har gör tighta flätor så att flätmönstret hamnar på ena sidan och på andra sidangår håret bara runt. På det sättet är det nog pillrigt att göra själv. Men jag har tagit ur en som lossnade och satt i två S.E själv med vanlig flätning och det är enkelt, dock lite pillrigt att det var i bakhuvudet men. xP

Mvh Ellenfyrkant

[Golgadoth]
0

#4 Jag testade, men det åkte ur :/ kanske gör jag på fel sätt :p

Jag har inga "riktiga" dreads utan mer såna som ser ut som värsta fake, men kanske är det därför det inte funkade, har ingen koll på vad dreads heter och vad som är skillnaden på s.e och d.e, men kanske vore bättre att göra det hos en "riktig" person som kan sånt, tro? :D

Ellenfyrkant
1

#5 S.E = single ended, en ögla högst upp på dreaden som man sticker i en del av håret i och börjar fläta. D.E = double ended, en dread man viker och flätar som på bilden i länken.

Det blir ju nästan alltid bättre resultat av att göra hos någon som gjort det förut och gjort det snyggt. Men det kostar ju också. Jag betalade 300:- för isättning av hela håret, tog ca 2,5 timma.

Mvh Ellenfyrkant

[Golgadoth]
0

Jag tycker inte att 300 är så mycket :D

Tänkte göra hårförlängning, men det skulle gå på 6000 så jag struntade i det.. Dessutom verkade det inte vara kunniga personer, och jag vet att det går att få mycket billigare så..:P

Vart gjorde du dina dreads då?

mandariiin
0

jag tar alltid 500kr för att fläta i dreads.

Varga
0

Jag gjorde min första och andra iflätning hos Sandra (Navalith) för 300 kr http://navalith.se/ Hon bor i sthlm. :)

Jag vet inte om hon fortfarande håller på dock, men hon tar sig säkert tid för en iflätning om du mailar och frågar - hon är jättetrevlig :3 Fått massor av rabatter hos henne och så också, och det känns verkligen inte som om man sitter där i 3 timmar eftersom hon är så trevlig! :D

På senare tid har jag börjat fläta på mig själv med blanket stitch (jag tror att det är sånna du menar i #4) - väldigt tidskrävande och jobbigt för kroppen dock… Har du kompisar som ska göra är blanket stitch inte svårt så fort man lärt sig tekniken heller ;)

Men, för att avsluta, så håller jag med om att man bör få dem isatta åtminstone första gången hos någon som gjort det förr - alltid bättre resultat ^^

[Golgadoth]
0

Navalith är cool! Dessutom är hon ju modell också xD

Varga
0

Japp, hon är ascool - världens bästa filmsmak också ;) Dock hemskt senast jag var där - hon sålde en massa snygga kläder jag inte hade råd med… :P

Tindrar
0

Flinkar in med en liten fråga, ifall den stör så kan väl en Medarbetare radera den:)
Undrar ifall man brukar färga grunden till den färgen dreadsen är i, eller ifall man låter håret vara? För syns det inte tydligt ifall man t ex är blond och sen sätter i svarta dreads, eller syns det inte när man flätat i allt? För på länken så var ju hennes röda hårfärg ganska tydlig när hon hade flätat runt.

mandariiin
0

#12 hellst ska man ha håret i samma färg som dreadsen, då det syns om man flätar i dreadsen.

Varga
0

#12 Sen döljer ju DE mer än SE också, eftersom ena dreaden ligger över flätningen (om man får till det rätt…) Jag hade mellanblont och vita dreads, det funkade helt ok eftersom luggen också var vit, men sen måste man ta ur dem rätt snabbt eftersom utväxten verkligen syns direkt…

Sen kan man ju alltid tycka att det blir en cool effekt med en annan hårfärg också, speciellt om man använder "vanlig" flätningsmetod och inte blanket stitch :)

Tindrar
0

#13-14 Okej, tack för svar:D

Ellenfyrkant
0

#7 Gjorde och gjorde. Har beställt dem av privatperson sedan låtit en annan person fläta i.

Mvh Ellenfyrkant