Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 2921 ggr
Linus-the-bunny
0

hjääälp slitet hår!!

HEJ!!

jag har väldigt slitna toppar :(  jag varken plattar eller förnar håret, jag toppar också håret  men det hjälps tyvärr inte nån som vet varför ? tacksam i förhand :)

Chamy
0

Har du tidigare plattat eller lockat håret regelbundet eller t.o.m färgat eller blonderat? Det som sitter i topparna är de äldsta delarna av ditt hår, och är alltså det hår som slitits längst. Om du för två eller tre år sedan(beroende på hårets längd) var oförsiktig med ditt hår så kommer det att börja synas i dina toppar nu. Det är bara att vara snäll mot håret och låta det slitna växa ut i sin egen takt.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Elshira
0

Jag har samma problem, och kan tillägga att jag inte blonderat, inte plattångat inte fönat och använder produkter för att få det mjukt som silke~

Men det finns väll inte mycket att göra förutom hårinpackningar osv.

Men tänkte fråga: Sliter verkligen flätor så mycket på håret (har hört det)? Jag menar om jag haft fläta (vilket jag brukar ha när jag är i stallet osv) är det inte trassligt alls när jag tar ut den, och brukar sova med fläta lite då och då. Om jag inte haft det flätat så måste jag ju borta ut det ordentlig istället vilket ju alltid låter några hårstrån stryka med… Vilket är "värst"?

Hakuna matata!

Alex
0

#2 Har du koll på vad det är i produkterna du använder?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Elshira
0

#3 Ja det är inget silikon, bara kisel i dem

Hakuna matata!

beliivelove
0

om du varken , plattar, fönar,!

så, tror jag det kan handla om vad du äter,

äter du 3-4 gånger dagligen , varierat och regelbundet, får du i dig allt! som du och din kropp behöver!

ett tips, hårkontroll,, det fixar håret på några månader!

finns att köpa på en hälsokost affär super bra!

Em--ma
0

använd hårprodukter som är till för slitet hår. brukar oftast stå:

- För torrt och skadat hår!

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

ginher
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har också haft hår problem, men efter att jag började med "balsam metoden" och regelbunda hårinpackningar så har jag äntligen fått mitt hår i bra kvalité :D

Chamy
0

#2 vem har sagt att flätor sliter på håret? Flätor är jättebra för de flesta hårtyper. Man undviker att håret tovar sig, det är ju oftast tovor som sliter sönder hår när de borstas ut, med flätor undviker man ju detta.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

regskylt
0

#2 jag har snarare hört att inte allt för hårda flätor ska vara skonsamt för håret d det inte tovar sig och så. Framförallt på natten är det bra med flätor

Elshira
0

Jo det tycker jag men, men har hört att både toffs och fläta sliter på håret på flera håll. Men då kan jag met gott samvete fortsätta att ha fläta i stallet och när jag sover ^^

Hakuna matata!